سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷
۲ نوجوان همدانی در شاهنامه‌خوانی به مرحله کشوری راه یافتند

همدان - دو نوجوان همدانی رتبه نخست شاهنامه‌خوانی استان را کسب کرده و به مرحله کشوری جشنواره امید فردا راه یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، مسابقات فرهنگی- هنری از فعالیت‌های تربیتی است که به رشد و شکوفایی استعداد و افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان کمک شایانی می‌کند.

در این مسابقات دانش‌آموزان با هدایت و نظارت مربیان و استادان حاذق به رقابتی سالم می‌پردازند و با فرهنگ و هنر ملی - اسلامی آشنا می‌شوند.

نزدیک به نیم قرن است که این مسابقات در سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور برگزار می‌شود، از این رو جشنواره فرهنگی- هنری امید فردا در راستای تحقق بخشی به اهداف سند تحول بنیادین و رویکردهای تحول آفرین در تربیت هنری، زیبایی شناختی و رویکرد مدرسه محوری توسط آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

در این جشنواره دانش‌آموزان می‌توانند در بسیاری از رشته‌های هنری مانند رشته‌های آفرینش‌های ادبی و فرهنگی، رسانه و فضای مجازی، فیلم و هنرهای نمایشی، هنرهای آوایی و سرود و هنرهای دستی و تجسمی بر اساس علاقمندی خود در بیش از ۷۰ رشته شرکت کرده و به رقابت بپردازند.

آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و دومین جشنواره امید فردا در دو بخش دانش‌آموزان دختر و پسر در حالی برگزار شد که محمدجواد محسنلو و مانیا دهقانی هر دو از نوجوانان عضو کانون پرورش فکری همدان در رشته شاهنامه خوانی رتبه اول استان را کسب کرده و به مرحله کشوری راه پیدا کردند و هدیه عبدی نژاد در همین رشته رتبه دوم استان را کسب کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها