شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
پیشنهاد مطالعه یک شاعر برای طراوت‌بخشیدن به روزهای گرم تابستان

یک شاعر کودک و نوجوان برای استفاده بهتر کودکان و نوجوانان از ایام فراغت خود در فصل تابستان، چند کتاب شعر برای مطالعه پیشنهاد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، غلامرضا بکتاش، شاعر نام‌آشنای کودک و نوجوان به مناسبت تعطیلات تابستان و برای مطالعه بیشتر و بهتر کودکان و نوجوانان در ایام فراغت خود، چند کتاب شعر به مخاطبان ایبنا معرفی کرد.

او کتاب شعر «بابا آمد، نان آورد» سروده مصطفی رحماندوست با تصویرگری علی خدایی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به دلیل زبان و مضامین تازه و کودکانه آن به مخاطبان پیشنهاد داد. «به سیب گفتم سلام خانم» سروده ناصر کشاورز با تصویرگری تهمینه خواجوی از انتشارات به‌نشر (واحد کودک و نوجوان آستان قدس رضوی) نیز به دلیل کشف‌های کودکانه، نگاه نو و زبان سلیس پیشنهاد دوم بکتاش به مخاطبان کودک و نوجوان است. همچنین «کلاغ‌های کاغذی» سروده محمدکاظم مزینانی با تصویرگری سیمین شهروان از انتشارات کانون که شامل ۱۲ قطعه شعر مناسب گروه سنی «ج» و «د» است، به علت داشتن اندیشه تازه و مفاهیم عمیق، پیشنهاد بعدی این شاعر به نوجوانان است.

دو کتاب شعر نوجوان دیگر هم در فهرست کتاب‌های پیشنهادی غلامرضا بکتاش حضور دارند؛ همچون شعر نوجوان «بیا بگیر سیب را» سروده بیوک ملکی با تصویرگری هاجر سلیمی‌نمین از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که دارای اندیشه عمیق و نگاه نوجوانانه است و شعر نوجوان «یک شعر بی‌طاقت» سروده افسانه شعبان‌نژاد با تصویرگری محمود حسینی از انتشارات کانون که به دلیل اندیشه عمیق و مفاهیم و مضامین نوجوانانه آخرین کتاب شعر پیشنهادی این شاعر برای مطالعه مخاطبان در فرصت تعطیلات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط