دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴
«فروغ»؛ کتابفروشی به قدمت نیم قرن تجربه

همدان - کتاب‌فروشی فروغ که قدمتش به قبل از انقلاب می‌رسد، امروز تجربه‌اش به بیش از نیم قرن می‌رسد و هر روز فروزان‌تر طی طریق می‌کند.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - سیده فریده حسینی: در چهارراه پاستور و میانه خیابان میرزاده عشقی واقع شده است، همانطور که از نامش پیداست مایه فروغ علم و دانش است و سال‌هاست در این زمینه فعالیت می‌کند.

فروشگاهی ۵۰ متری که پر است از کتاب و کتاب و کتاب، از کتاب‌های اجتماعی و سیاسی تا تاریخ و ادبیات، اما در این میان کتاب‌های کودکانه فانتزی هم به وفور در قفسه‌هایش جانمایی شده که کسی دست خالی از فروشگاهش بیرون نرود.

«فروغ»؛ کتابفروشی به قدمت نیم قرن تجربه

کتاب‌هایش به روز است و تازه‌های کتاب در میان کتاب‌های فاخری که شاید در کتاب‌فروشی‌های دیگر یافت نشود، اینجا به وفور وجود دارد.

کتاب رمان‌های موجود در این فروشگاه اکثریت جوان‌ها را به این فروشگاه می‌کشاند و آنها به راحتی آنچه می‌خواهند را می‌یابند.

دو دبیرستانی که در اطراف این کتاب‌فروشی وجود دارد، نقطه قوت این کتاب‌فروشی است زیرا بیشتر در معرض دید است و بیشتر می‌تواند کتاب‌های جدید را به آنها معرفی کند.

«فروغ»؛ کتابفروشی به قدمت نیم قرن تجربه

محمدباقر ضیافتی مسئول فروشگاه فروغ در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: بنده از سال ۴۸ کتاب‌فروشی دارم، قبل از انقلاب نام کتاب‌فروشی نیما بود و بعد از انقلاب نامش به فروغ تغییر یافت و تاکنون ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در فروشگاه ما هیچ چیزی غیر از کتاب عرضه نمی‌شود ادامه داد: کتاب‌های فروغ همه غیر درسی است اما در حوزه‌های مختلف برای همه اقشار از جمله روانشناسی، تاریخ، فلسفه، کتب نفیس، هنر و …کتاب دارد.

ضیافتی درباره چگونگی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: تخفیف خانه کتاب محدود به زمان خاصی نشود بلکه همانطور که برای نمایشگاه تبلیغ شده و تخفیف ارائه می‌شود در سایر ایام نیز ادامه یابد.

وی در خصوص سامانه بازار کتاب نیز گفت: من عضو بازار کتاب هستم اما اکنون خیلی ضعیف است، قیمت کتاب بالاست و با فشار اقتصادی موجود، خرید کتاب برای خانواده‌ها سخت است.

«فروغ»؛ کتابفروشی به قدمت نیم قرن تجربه

مسئول کتاب‌فروشی فروغ با تاکید بر اینکه باید به ناشر سهمیه کاغذ داده شود، افزود: دولت نیز باید نظارت لازم را داشته باشد که این کاغذ سهمیه‌ای توسط ناشر در بازار آزاد به فروش نرسد.

وی بیان کرد: وقتی نظارت از سوی وزارت ارشاد صورت گرفت و کتاب چاپ شد، قیمت را کنترل کند تا این محصول فرهنگی با قیمت پایین‌تر دست خواننده برسد و به نظرم این بهترین راه است.

ضیافتی تاکید کرد: یک دانشجو، دانش‌آموز و کارمند توان خرید کتاب ندارد و مشکل اساسی نیز گرانی است که اگر قیمت پایین باشد، مردم بیشتر استفاده می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها