جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴
کودکان کتاب نخوان رشد مغزی کاملی ندارند

هرمزگان - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان گفت: کودکان کتاب نخوان، رشد مغزی کاملی ندارند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، محدثه درویشی در نشست تخصصی تجربه‌های مادرانه در تربیت کودک کتابخوان با اشاره ارتباط مستقیم رشد مغزی با مطالعه بیان کرد: مهمترین مسائل و عادت‌های هر شخص در کودکی شکل می‌گیرد و یکی از علت‌های انس نگرفتن با کتاب در بزرگسالی، اهمیت ندادن به مطالعه در کودکی است که باعث می‌شود رشد مغزی به صورت کامل شکل نگیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به فواید کتاب خواندن عنوان کرد: افزایش قوه سخنوری، گسترش جهان‌بینی، آگاهی بخشی، افزایش تمرکز، افزایش قوه تخیل و زندگی کردن به شیوه‌های متفاوت از فواید کتابخوانی است.

معصومه امیرزاده نویسنده کتاب «خانه کتاب بازها» نیز تصریح کرد: کتاب «خانه کتاب بازها»، در ابتدای هر فصل یک تصویر دارد و با درج یک خاطره وارد مباحث علمی و پرسش و پاسخ می‌شود و یکی از موضوعاتی که در این کتاب نگاشته شده است پرداختن به معرفی کتاب برای مادرانی است که دارای کودکان خاص هستند.

وی بیان کرد: تربیت خود، مقدم به تربیت کودک است و ما اغلب آنچه خودمان نیستیم را در کودکمان جستجو می‌کنیم. اگر می‌خواهید کودک کتابخوان داشته باشید باید خودتان کتاب بخوانید و ایجاد کتابخانه خانگی در پرورش عادت کتابخوانی در کودکی بسیار موثر است.

این نویسنده هرمزگانی افزود: یکی از علت‌های کتاب نخواندن کودک، انتخاب کتاب نامناسب توسط والدین است. شناخت کتاب مناسب با توجه به سن رشدی مغز کودک در کتابخوان شدن کودکان دارای اهمیت بسیاری است.

به گزارش ایبنا، نشست تخصصی تجربه‌های مادرانه در تربیت کودک کتابخوان با معرفی کتاب «خانه کتاب بازها» به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان با حضور جمعی از خانواده‌ها در سالن همایش این اداره کل برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها