یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
نشست مشترک انجمن‌های ادبی در شرق هرمزگان تا نمایش عاشورایی «نفسهای آخر» در میناب

هرمزگان - از نشست مشترک انجمن‌های ادبی در شرق هرمزگان تا نمایش عاشورایی «نفس‌های آخر» در میناب در بسته خبرهای کوتاه فرهنگی و ادبی هرمزگان آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، نشست مشترک انجمن‌های ادبی سیریک و میناب، انتخاب مدیرعامل انجمن موسیقی استان هرمزگان، اجرای طرح بزرگ شهر من شهر قرآن در هشتبندی وتوکهور، برگزاری دومین کارگاه فیلم‌سازی در شهر رویدر و نمایش عاشورایی «نفسهای آخر» در میناب از خبرهای کوتاه فرهنگی و ادبی هرمزگان در این بسته خبری است.

نشست مشترک انجمن‌های ادبی سیریک و میناب

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک از نشست مشترک انجمن های ادبی شهرستان‌های میناب و سیریک خبر داد.

محمد پیشان گفت: نشست مشترک انجمن‌های استارگون زنبر شهرستان سیریک، انجمن گورزانگ، و انجمن بهار نارنج و خلیج فارس میناب، مسئولین کتابخانه و شورای شهر در کتابخانه صاحب الزمان شهرستان سیریک برگزار شد.

وی افزود: برگزاری نشست‌های مشترک ادبی و ارتباط بین انجمن‌های شهرهای مختلف موجب رشد اعضای این انجمن‌ها می‌شود و گام مهمی در راستای تولید آثار فاخر ادبی است.

پیشان اضافه کرد: همواره در طول تاریخ ادبیات فارسی ارتباطات و نشست‌های ادبی موجب رشد و تعالی بوده است. از سوی دیگر ماندن در یک حصار محدود موجب رکود فکری می شود و انجمنی که فقط در یک شهر بماند و ارتباطش با انجمن‌های دیگر محدود باشد پیشرفتی نخواهد داشت. لذا برگزاری جلسات مشترک انجمن های برای تبادل فکری ضروری است و باید برگزار شود.

مدیرعامل انجمن موسیقی استان هرمزگان انتخاب شد

در نخستین نشست هیئت مدیره جدید انجمن موسیقی هرمزگان با رای قاطع اعضا، «احمد معلم زادگان» به عنوان مدیرعامل انجمن موسیقی هرمزگان انتخاب شد.

معلم زادگان پیش از این در موسسه صحنه ماندگار شرجی فعالیت داشته است و علاوه بر معرفی آثار و حمایت از هنرمندان موسیقی هرمزگان، برگزاری اجراهای موسیقی هنرمندان این عرصه را اجرایی کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به ارائه خدمات اجرایی و مدیریتی برگزاری بیش از ۳۰ کنسرت هنرمندان بومی، مسابقه خوانندگی پلی بک، فستیوال موسیقی جشنخونه، مسابقه استعدادیابی خوانندگی شرجی، دو دوره جشنواره انتخاب برترین های موسیقی هرمزگان و … اشاره کرد.

همچنین در این نشست محمد جواد رسولی به عنوان رئیس هیئت مدیره، ندا برفروشان نائب رئیس هیئت مدیره و خزانه ‏دار، مرجان هدایت دبیر و عبدالرضا سهرابی رئیس امور شهرستان ها برگزیده شدند. محمد ذاکری نژاد نیز پیش از این با رای اعضای انجمن موسیقی هرمزگان به عنوان بازرس این دوره انتخاب شد.

گفتنی است: معین عباس غلامحسینی به عنوان نماینده انجمن موسیقی ایران و امین درستکار به عنوان نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان نیز به عضویت هیئت مدیره انجمن موسیقی هرمزگان معرفی شدند.

اجرای طرح بزرگ شهر من شهر قرآن در هشتبندی وتوکهور

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میناب از برگزاری دومین دوره فعالیت‌های آموزش و تربیت مربی و مادران قرآنی با عنوان هرمز شهر قرآن و نماز در بخش هشتبندی و توکهور توسط موسسه فرهنگی قرآن وعترت آل نبی چراغ آباد خبر داد.

مصطفی کریمی زاده ادامه داد: برگزاری این دوره کارگاه با محوریت آموزش کودک در خانه با مفاهیم قرآنی در دوره ۲ روزه توسط استاد فاضلی مدرس ملی در حوزه قران و عترت و با حضور ۷۰ نفر در دو سطح مادران و مربیان برگزار شد.

وی افزود: این دوره با هدف آموزش روخوانی جز ۳۰ و حفظ قرآن با شعر و قصه بازی تحت طرح فعالیت‌های فرهنگی قرارگاه شهید آوینی در بخش هشتبندی و توکهور توسط موسسه فرهنگی قرآن وعترت آل نبی چراغ آباد برگزار شد.

گفتنی است: این طرح بصورت دوره ای در سراسر استان برگزار خواهد شد.

برگزاری دومین کارگاه فیلم‌سازی در شهر رویدر

انوشیروان پیشدار معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از برگزاری دومین کارگاه فیلم‌سازی در شهر رویدر از توابع شهرستان بندرخمیر خبر داد.

وی ادامه داد: دومین کارگاه فیلم‌سازی، توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر رویدر و کانون فیلم و عکس رویدر برگزار شد.

پیشدار بیان کرد: این دوره با هدف کشف استعداد و آموزش هنرمندان و علاقمندان به عرصه فیلم سازی و پرورش نیروی انسانی، به منظور تولید فیلم و توسعه هنر سینما در مناطق کمتر برخوردار برگزار شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اضافه کرد: اولین کلاس این دوره با تدریس کارگاه عکاسی توسط خوبیار سالاری، در تاریخ ۱۰ و ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ در سالن اجتماعات فرهنگسرای ایران زمین برگزار شد.

گفتنی است: کارگاه‌های آموزشی فیلم‌سازی استاد محور هرمزگان در هفته‌های آتی با تدریس دیگر رشته‌های تخصصی فیلم‌سازی در فرهنگسرای رویدر ادامه
می‌یابد.

نمایش عاشورایی «نفس‌های آخر» در میناب به روی صحنه رفت

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میناب از نمایش عاشورایی «نفسهای آخر» به کارگردانی و نویسندگی میثم دادشاهی در بخش کریان شهرستان میناب خبر داد.

مصطفی کریمی زاده در حاشیه این نمایش گفت: نمایش عاشورایی بهترین زبان برای روایت حماسه کربلا است.

وی افزود: عاشورا و حماسه کربلا فارغ از تقدس نگاه تشرع و گره خوردن آن در تار و پود زندگی مسلمانان و به ویژه شیعیان جهان، در ساحت خوانش‌های هنری قابلیت معرفی به عنوان بزرگترین تراژدی بشریت را در خود دارد.

کریمی زاده عنوان کرد: نمایش میدانی «نفسهای آخر» با محوریت شهادت واسارات (نهضت حسینی و گفتمان زینبی می باشد.

به گزارش ایبنا، در این نمایش بیش از ۶۰ نفر نقش داشته‌اند و قرار است در چندین روستا این شهرستان اجرا شود. قدرت اله ذاکری (طراح صحنه)، سید مهدی موسوی نیاء (مدیر اجرایی)، عبدالجبار عشقی (دستیار کارگردان)، عباس آزادی، حسین خدامی، اسماعیل خرمی، باقر ذاکری و صمد زارعی (دکور)، محمود صفری، وحید ذاکری (نور وصدا)، محمد صالح رنجبر و غلام دوستینی (لباس وادوات)، اصغر زارعی (تدارکات) در این نمایش ایفای نقش کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها