دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴
اسماعیل چشرخ: آثار ملی در رقابت با آثار بزرگان در سطح بین‌المللی معنا پیدا می‌کنند

تصویرگر کتاب‌های «عباس کیارستمی» و «پیچوله کوچوله» گفت: برگزاری جشنواره برای کتاب کودک بیش از هر چیزی می‌تواند جریان تولید کتاب را رقابتی کند؛ البته لازم به ذکر است که آثار ملی در کنار رقابت با آثار بزرگان این حوزه در سطح بین‌المللی می‌تواند معنا پیدا کند.

اسماعیل چشرخ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا در مورد فرآیند تصویرگری کتاب‌های «عباس کیارستمی» از انتشارات گه‌گاه (فیل) و «پیچوله کوچوله» از انتشارات به‌نشر (واحد کودک و نوجوان انتشارات آستان قدس رضوی) گفت: برای تصویرگری این کتاب‌ها ابتدا هر پلان را با مداد طراحی و به صورت دستی با آبرنگ رنگ‌گذاری و نهایتاً در فتوشاپ پلان‌ها را نهایی کردم. تصویرگری هر کتاب تقریباً ۲۰ روز زمان برده است.

او در مورد برپایی جشنواره و ارسال آثارش برای جشنواره بیان کرد: این آثار توسط ناشر انتخاب و به جشنواره ارسال شده است.

تصویرگر کتاب‌های «عباس کیارستمی» و «پیچوله کوچوله» در پاسخ به این سوال که «برگزاری جشنواره ملی کتاب کودک و نوجوان چه اهمیتی دارد؟ آیا این جشنواره می‌تواند به ترویج و دیده‌شدن آثار تصویرگران کمک کند؟» عنوان کرد: برگزاری جشنواره برای کتاب کودک بیش از هر چیزی می‌تواند جریان تولید کتاب را رقابتی کند و البته بسیار مؤثر است در دیده‌شدن آثار تصویرگران. البته لازم به ذکر است که آثار ملی در کنار رقابت با آثار بزرگان این حوزه در سطح بین‌المللی می‌تواند معنا پیدا کند.

چشرخ در مورد اینکه این جشنواره باید چه چشم‌اندازی داشته باشد تا بتواند در سطح ملی جایگاه خودش را پیدا کند و کیفیت و کمّیت تصویرگری کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان را بهبود ببخشد گفت: امیدوارم این جشنواره‌ها به جشنواره‌های بین‌المللی در ایران منتهی شود که در این صورت می‌تواند بسیار در پیشرفت آثار ایرانیان مؤثر باشد.

گفتنی است، کتاب‌های «عباس کیارستمی» از انتشارات گه‌گاه (فیل) و «پیچوله کوچوله» از انتشارات به‌نشر (واحد کودک و نوجوان انتشارات آستان قدس رضوی) در بخش تصویرگری نامزد نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان شده‌اند. اختتامیه این جشنواره، چهارشنبه (۱۷ مردادماه) ساعت ۱۵ تا ۱۷ در تالار وحدت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها