دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸
مولف هرمزگانی مسئول انجمن هنرهای نمایشی بندرکُنگ شد

هرمزگان - از سوی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی، مولف هرمزگانی مسئول انجمن هنرهای نمایشی بندرکُنگ شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، احمدنور دریایی در نشست هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان طی حکمی از سوی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران شعبه هرمزگان، به عنوان مسئول انجمن هنرهای نمایشی بندرکنگ منصوب شد.

دریایی پژوهشگر و نویسنده کتاب مراسم آیینی و فولکلور مردم بندر کُنگ و از مولفان شناخته شده شهر تاریخی بندرکُنگ در غرب هرمزگان است.

همچنین در این نشست با فرماندار و شهردار بندرلنگه و بندر کُنگ، تکمیل و آماده سازی تماشاخانه بندرلنگه، برگزاری جشنواره تئاتر استانی و حمایت از تولیدات نمایشی هنرمندان مصوب شد.

در این نشست، فؤاد مرادزاده فرماندار بندرلنگه ضمن تاکید بر اهمیت خلق آثار هنری و نقش هنرمندان در جامعه، حمایت همه جانبه خود را از برگزاری این رویداد هنری اعلام کرد.

سپس ابراهیم فرهمندنیا شهردار بندرلنگه در این باره ابراز داشت: مجموعه شهرداری بندرلنگه همیشه حامی تمامی رشته‌های هنری و جشنواره‌ها بوده و از ظرفیت بالای هنرمندان و نخبگان این شهر در راستای ارتقاء فرهنگ بهره برده و ان‌شاءالله طی دو ماه آینده با اختصاص هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد ریال (معادل سیصد میلیون تومان) پلاتو (تماشاخانه) این شهر را تکمیل خواهد کرد و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تجهیز و در اختیار هنرمندان تئاتر قرار خواهد داد.

در ادامه خلیل آسودی شهردار بندرکنگ نیز ضمن اعلام آمادگی به منظور برگزاری این جشنواره، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های نمایشی و آیینی بندرکنگ را مورد اشاره قرار داده و افزود: مجموعه شهرداری بندرکنگ در مورد ارائه طرح و نقشه پلاتو (تماشاخانه) این شهر تا پایان سال جاری اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

حسین کریمی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران شعبه هرمزگان با تشکر و ابراز خرسندی از حمایت مسئولین شهرستان برای تکمیل و آماده سازی تماشاخانه و همچنین کمک در برگزاری جشنواره تئاتراستانی تشکر کرد و در مورد اهمیت و تاثیر این رویداد فرهنگی در جامعه هنری شهرستان سخن گفت.

خالد راهبر به عنوان مسئول دفتر انجمن هنرهای نمایشی بندرلنگه، گزارشی از عملکرد انجمن را به حاضران ارائه نمود و از مجموعه شهرداری، شورا و فرمانداری بندرلنگه به علت حمایت‌های بی دریغشان قدردانی کرد.

سرانجام اوژند رضا اوژند ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در مورد دستاوردهای برگزاری این جشنواره برای هنرمندان شهرستان گفت و به جمع‌بندی مباحث مطرح شده پرداخت.

به گزارش ایبنا، شهر تاریخی بندرکُنگ در فاصله ۱۶۵ کیلومتری بندرعباس مرکز استان هرمزگان و بدون فاصله در شرق شهرستان بندرلنگه قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها