دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸
«بارون می‌آد»؛ کتاب شعر کودک بر پایه سخنانی از امیرالمؤمنین (ع)

کتاب «بارون می‌آد» اثر مهری ماهوتی در فهرست نامزدهای نهایی بخش شعرِ نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان قرار گرفته است. در این مطلب به معرفی آن پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «بارون می‌آد» سروده مهری ماهوتی است. تصویرگر کتاب مریم ناجی و ویراستار آن ریم راهی است. این کتاب به کوشش انتشارات توتک (انتشارات جامعه‌القرآن کریم) در سال ۱۴۰۲ در ۲۴ صفحه مصور و به بهای ۵۵ هزار تومان برای گروه سنی «ب» منتشر شده است.

این اثر از مجموعه «نهج‌البلاغه برای کودکان» است که بر پایه سخنانی ارزشمند از مولا امیرالمؤمنین (ع) به رشته تحریر درآمده. «بارون می‌آد» شامل ۱۰ شعر جذاب و آموزنده است. اشعار آهنگین این کتاب می‌توانند لذت یک آموزش در قالب شعر را برای کودکان به ارمغان آوردند. بزرگسالان نیز از خواندن این اشعار می‌توانند هم‌پای کودکان خود، لذت ببرند.

مسائل آموزشی در این اثر پیرامون مهارت‌های فردی و اجتماعی مانند اهمیت علم‌آموزی، ادب، نهی خودپسندی، تنبلی، خساست و … است. این کتاب برخی مهارت‌های فردی و اجتماعی را از کلام امام علی (ع) برای مخاطب در قالب شعر مطرح می‌کند. این اثر می‌تواند حس خوبی را به کودک منتقل کند. مطالعه سخنان معصومین (ع) در قالب شعر، می‌تواند الگوی خوبی نیز برای مخاطب باشد.

آموزش مسائل مهارتی و تربیتی به کودک در قالب شعر و برگرفته از سخنان معصومین (ع) در این اثر به بهترین نحو انجام شده که مطالعه آن می‌تواند در رشد شخصیتی مخاطب تأثیرگذار باشد. در این کتاب، زندگی قناعت‌گونه به زبانی جذاب و قابل فهم ترسیم شده است. رازداری، تلاش برای کسب روزی حلال و … نیز از معیارهای سبک زندگی اسلامی‌اند که در این کتاب مطرح شده است.

گفتنی است، «بارون می‌آد» سروده مهری ماهوتی در فهرست نامزدهای نهایی نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان در بخش شعر قرار گرفته است. اختتامیه این جشنواره، چهارشنبه (۱۷ مردادماه) ساعت ۱۵ تا ۱۷ در تالار وحدت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط