سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
«کتاب مبانی نظری فیلمسازی» منتشر شد

«کتاب مبانی نظری فیلمسازی» به همت انتشارات نگاه نوشته نوئل برچ و ترجمه نیکا خمسی با موضوع سینما به عرصه نشر رسیده‌است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ «کتاب مبانی نظری فیلمسازی» به همت انتشارات نگاه، در ۲۳۸ صفحه سال ۱۴۰۳ با قیمت ۲۵۰ هزار تومان برای اولین‌بار منتشر شده است.

این کتاب با ادبیاتی آمریکایی و واقع‌گرایانه با موضوع سینما و تئاتر نوشته نوئل برچ و ترجمه نیکا خمسی مواجه می شود. مخاطبان اصلی این کتاب علاقه‌مندان حوزه تئاتر و سینما هستند.

نویسنده این کتاب نوئل برچ نظریه‌پرداز سینما و فیلم‌ساز آمریکایی است که در جوانی به فرانسه نقل مکان کرد. برچ به خاطر مشارکتش در اصطلاحاتی که معمولاً توسط محققان فیلم استفاده می‌شود. مانند شیوه بازنمایی نهادی و نظریه‌هایش که در کتاب‌هایی مانند تئوری عمل فیلم گردآوری شده، شناخته شده است.

درباره این کتاب آمده‌است: «این اثر کلاسیک در حوزه مطالعات فیلم، تحلیلی نظام‌مند از فنون رسانه سینما و کاربردهای بالقوه آن‌ها برای خلق ساختارهای فرمی در فیلم‌های خاص ارائه می‌دهد. نویسنده دربارهٔ راهبردهای ایجاد روابط زمانی و مکانی، روابط تصویری حاصل از تدوین، کاربرد صدا، انواع مختلف موضوعات داستانی و غیرداستانی و نیز نقش شانس و خشونت در فیلم کلاسیک و معاصر بحث می‌کند.»

همچنین از نکات قابل توجه این کتاب روش برگزیده نویسنده؛ بررسی دقیق فیلم‌هایی چون «زمین» ساخته داوژنکو، «شب» ساخته آنتونیونی، «ناگهان بالتازار» ساخته برسون، «نانای» ساخته رنوار، «پیرو خله» ساخته گدار و «پرندگان» ساختهٔ هیچکاک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها