چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
کتاب «چشم اندازی به حکومت مهدی» به چاپ دوازدهم رسید

چاپ دوازدهم کتاب «چشم اندازی به حکومت مهدی (عج)» اثر نجم الدین طبسی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «چشم اندازی به حکومت مهدی (عج) (ویرایش و گزیده)» اثر نجم الدین طبسی در ۱۴۴ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ دوازدهم رسید.

شیعه به انتظار زنده است و انتظار فرج از برترین عبادت‌هاست. در بینش تاریخی شیعه، حتماً دنیا روی حکومت عدل امام زمان (عج) را خواهد دید و بساط ستم درنوردیده خواهد شد.

نویسنده در این اثر از موضوع سخن گفته که در زمینه امام زمان شناسی کمتر بدان پرداخته شده است؛ وی از چگونگی قیام، نظام حکومتی و شیوه زمامداری آن حضرت بحث کرده است.

ساختار اثر

این کتاب در سه بخش تألیف شده است؛ بخش اول با عنوان «دورنمایی از جهان پیش از ظهور» مشتمل بر شش فصل است. فصل اول با عنوان «حکومت» استبداد حکومت‌ها، نفوذ زنان بر حکومت‌ها و ناتوانی حکومت‌ها از اداره جوامع را بررسی می‌کند. فصل دوم با عنوان «وضعیت دینی مردم» اسلام و مسلمانان، فقیهان، خروج از دین و دین فروشی را بیان کرده است. نویسنده در فصل دوم با عنوان «اخلاق پیش از ظهور» سردی عواطف انسانی، آرزوی کمی فرزندان و افزایش خانواده بی سرپرست را مورد تأکید قرار داده است. چهارمین فصل با عنوان «فقدان امنیت پیش از ظهور» هرج و مرج و ناامنی، جنایت‌های هولناک، به اسارت رفتن مسلمانان، افزایش مرگ‌های ناگهانی و جنگ و کشتار و فتنه را به نگارش درآورده است.

«وضعیت اقتصادی جهان در عصر ظهور» عنوان فصل پنجم از بخش اول کتاب حاضر است که در آن کمبود باران و باریدن باران‌های بی‌موقع، شیوع گرانی، گرسنگی، فقر و کسادی تجارت و مبادله زنان با مواد غذایی تشریح شده است. ششمین و آخرین فصل از بخش اول این کتاب با عنوان «روزنه‌های امید» به مباحثی همچون مؤمنان حقیقی، نقش عالمان و دانشمندان (شیعه)، نقش شهر قم در آخرالزمان و تایید خط فکری قم اختصاص دارد.

بخش دوم با عنوان «انقلاب جهانی مهدی (ع)» مشتمل بر هفت فصل است. فصل اول با عنوان «قیام امام زمان» اعلان ظهور، خرسندی جهانیان از قیام و نقش زنان در قیام امام (ع) را به رشته تحریر درآورده است. دومین فصل با عنوان «رهبر قیام» خصوصیات جسمی، لباس آن حضرت، چهره شناسی امام و کرامات حضرت را مورد بررسی قرار داده است. نویسنده در فصل سوم با عنوان «سپاهیان امام» فرماندهان سپاه، ملیت سپاهیان، اجتماع سپاهیان و ویژگی‌های سپاهیان را شرح می‌دهد. «جنگ‌های حضرت» عنوان چهارمین فصل از بخش دوم کتاب مذکور است که در آن پاداش مجاهدان و شهیدان، جهان گشایی امام برای نجات بشر و سرکوبی شورش‌ها تبیین شده است. فصل پنجم با عنوان «امدادهای غیبی» رعب و ترس، فرشتگان و جنّیان و تابوت موسی (ع) را به نگارش درآورده است. فصل ششم «شیوه رفتار امام (ع) با دشمنان» و فصل هفتم «احیای سنت محمدی (ع)» نام دارند.

سومین و آخرین بخش از کتاب حاضر با عنوان «حکومت» مشتمل بر پنج فصل است. فصل اول با عنوان «دولت حق» حکومت بر دل‌ها، پایتخت حکومت، کارگزاران دولت مهدی (عج) و مدت حکومت را مورد تأکید قرار داده است. فصل دوم با عنوان «رشد دانش و فرهنگ اسلامی» و فصل سوم با عنوان «امنیت» امنیت عمومی، امنیت راه ها و امنیت قضایی را شرح داده است. نویسنده در فصل چهارم با عنوان «اقتصاد» شکوفایی اقتصاد و رفاه اجتماعی، عمران و آبادانی و کشاورزی را به رشته تحریر درآورده است. پنجمین و آخرین فصل از بخش سوم کتاب حاضر با عنوان «بهداشت و درمان» به مباحثی همچون گسترش بیماری‌ها و مرگ‌های ناگهانی، بهداشت و درمان اختصاص دارد. در انتها شهادت یا رحلت امام (ع) مورد بررسی قرار گرفته است.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط