شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹
«فرانک معمار جوان» منتشر شد

کتاب مصور «فرانک معمار جوان» به نویسندگی و تصویرگری فرانک ویوا با ترجمه فرزاد فرشاد از سوی انتشارات علمی و فرهنگی (کتاب‌های پرنده آبی) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا «جوانی یک کیفیت است نه یک اتفاق»؛ این جمله از فرانک لوید رایت، مشهورترین معمار جهان است که کتاب «فرانک معمار جوان» با آن آغاز می‌شود؛ جمله‌ای که وقتی سفر شما در کتاب «فرانک معمار جوان» تمام شد، به صفحه اول برگشته و یک‌بار دیگر آن را با حس‌وحال و نگاه متفاوت‌تری می‌خوانید.

فرانک ویوا، نویسنده و تصویرگر اهل کانادا، در کتاب «فرانک معمار جوان» داستان فرانک جوان و پدربزرگش را روایت می‌کند که هر دو معمار هستند. نام دو شخصیت اصلی داستان که پسر و پدربزرگی به نام فرانک جوان و فرانک پیر هستند، از معمار پرآوازه فرانک لوید رایت وام گرفته شده است. فرانک جوان با سگش، ادی و فرانک پیر زندگی می‌کند. فرانک جوان از هر چیزی که گیر بیاورد، چیزهایی مثل ماکارونی، دستمال توالت، کتاب و حتی کفش برای ساختن اشیا استفاده می‌کند و دائماً در حال ساختن چیزهای خلاقانه و مختلف است؛ اما پدربزرگرش فرانک پیر عقیده دارد یک معمار فقط باید ساختمان بسازد و نه هیچ چیز دیگری.

یک روز که فرانک جوان از به نتیجه نرسیدن طرح‌هایش و تأییدنشدن آن‌ها توسط پدربزرگش ناامید می‌شود، به پدربزرگش می‌گوید که دیگر دلش نمی‌خواهد معمار باشد؛ اما آن‌ها به پیشنهاد فرانک پیر، به یک موزه هنری می‌روند و آثار هنری مختلف را تماشا می‌کنند. در آن موزه چیزهای جالبی می‌بینند که الهام‌بخش فرانک جوان و فرانک پیر می‌شود و همه‌چیز تغییر می‌کند. این کتاب سعی دارد مفاهیمی همچون، خلاقیت و ناامیدنشدن از ایده‌ها را در خلال یک داستان هنرمندانه به والدین یا حتی خود بچه‌ها بیاموزد. کتاب «فرانک معمار جوان» کتاب سوم از مجموعه کتاب «ماجراهای هنر» از انتشارات علمی فرهنگی، در سال ۲۰۱۵ نامزد جایزه OLA Forest of Reading Blue Spruce شده است.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:

درست قبل از ناهار، فرانک جوان یک شهر کامل طراحی کرد.

پدربزرگش فکری کرد و گفت: «شهرها کم کم ساخته می‌شوند و گاه صدها سال طول می‌کشد تا یک شهر ساخته شود.»

وقت ناهار فرانک جوان گفت: «پدربزرگ دیگه مطمئن نیستم دلم بخواد معمار بشم».

فرانک پیر فکری کرد و جواب داد: «هوم، می‌دونم. خوبه با هم بریم موزه. فکر کنم دیدن کار معمارهای واقعی برات خیلی خوب باشه. این طور نیست؟ هوم؟»

اطلاعات بیشتر:

کتاب «فرانک معمار جوان» به قلم و تصویرگری فرانک ویوا با ترجمه فرزاد فرشاد در ۴۰ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۱۵۰ هزار تومان از سوی انتشارات علمی و فرهنگی (کتاب‌های پرنده آبی) برای گروه سنی «ب» و «ج» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط