یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۰
احرای طرح «شهر سیریک شهر قرآن»/ همایش فرزندان عاشورا در میناب برگزار شد

هرمزگان - طرح شهر سیریک شهر قرآن و همایش فرزندان عاشورا در میناب عناوین اخبار کوتاه فرهنگی هرمزگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، طرح شهر سیریک شهر قرآن در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، اجرای همایش فرزندان عاشورا در میناب و بررسی مشکلات خبرنگاران با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستک خبرهای فرهنگی از چهار گوشه هرمزگان است.

طرح شهر سیریک شهر قرآن در شورای فرهنگ عمومی

در دیدار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک با امام جمعه شهرستان سیریک، بررسی طرح شهر سیریک شهر قرآن در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان مطرح شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک گفت: در دیدار استاد فاضلی مدرس دوره‌های نوین آموزش قرآن به کودکان با حجت الاسلام سالاری امام جمعه شهرستان سیریک طرح شهر سیریک شهر قرآن خدمت امام جمعه تشریح و یک نسخه از طرح آماده شده به وی تقدیم شد.

محمد پیشان ادامه داد: امام جمعه شهرستان در این دیدار ضمن تشکر از برگزاری نخستین دوره شهر من شهر قرآن در سیریک فعالیت در حوزه امور قرآنی را بسیار ضروری دانست و ضمن استقبال از طرح شهر سیریک شهر قرآن از دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان خواست طرح فوق در جلسه آینده شورا در دستور کار قرار گیرد و به منظور تصویب این طرح اقدامات لازم انجام شود.

اجرای همایش فرزندان عاشورا در میناب

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان میناب از برگزاری دومین همایش فرزندان عاشورا همراه با اجرای تئاتر و به تصویر کشیدن روایت وفات حضرت رقیه (ص) در روستای کلنتان بخش مرکزی شهرستان میناب خبر داد.

مصطفی کریمی زاده در همایش فرزندان عاشورا گفت: این همایش به همت و همکاری دختران و پسران فعال مذهبی روستای کلنتان در دومین سال متوالی برگزار شد.

وی تصریح کرد: ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ عاشورایی در میان کودکان و نوجوانان و تبیین دستاوردهای قیام حسینی برای آینده‌سازان، از اهداف برگزاری این گردهمایی است.

این همایش در حسینیه حضرت ابوالفضل این روستا برگزار شد و مورد استقبال گرم مردمی قرار گرفت.

بررسی مشکلات خبرنگاران با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستک

به مناسبت روز خبرنگار جلسه بررسی مسائل و مشکلات و تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه به ریاست محمدی زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستک در اداره فرهنگ وارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

دراین نشست رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه خبرنگاران سفیران فرهنگی و چشم بینا و بیدار آگاهی بخشی جامعه هستند گفت: مردم خبرنگاران را چشم بیدار و زبان گویای خود می‌دانند و خبرهایی که در رسانه‌های خبری انعکاس داده می‌شوند می‌باید ابتدا راست آزمایی شده و با دقت تمام تحریر و ارائه شوند تا افکار عمومی، اعتماد عمومی خود نسبت به یک رسانه و پایگاه خبری حفظ شود.

وی همچنین در ادامه افزود: یک خبرنگار خوب خبرنگاری است که درحین داشتن اختلاف سلیقه و نظر با دیگر همکاران خود همچنان حرمت و احترام دیگر رسانه ها و دارندگان پایگاه های خبری و همکاران خود را حفظ کرده و ضمن ارائه نظر و بیان خود دوستانه با دیگر همکاران تعامل داشته باشد.

دراین نشست ضمن بررسی مسائل ومشکلاتی که پیش روی رسانه ها و پایگاههای خبری وجود دارند، مسائل و خواسته‌ها و مشکلات خود خبرنگاران نیز بررسی شد و هر یک از خبرنگاران مطالبات و درخواست های خود را مطرح کردند.

همچنین در این جلسه محمدی زاده ضمن اولویت بندی مسائل و مشکلات خبرنگاران این مشکلات را دسته بندی و بررسی کرد و افزود: ضمن پیگیری درخواست های خبرنگاران را به مسئولین زیربط اعلام خواهند کرد و امیدوار است که هرچه زودتر این خواسته ها پیگیری و مشکلات آنان مرتفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها