یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵
جشنواره «کتاب‌نوش»؛ پلی برای ارتباط با دنیای کتاب و افزایش کنش‌گری دانش‌آموزان

چهارمحال و بختیاری - مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش جشنواره کتاب‌نوش را فرصتی برای سوق دانش‌آموزان به سوی کتاب‌ها و دنیای ادبیات دانست و گفت: این رویداد با محوریت کتاب‌خوانی، نقش مهمی در افزایش کنش‌گری و آگاهی دانش‌آموزان دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شهرکرد، حجت الاسلام محمدخانی، در مراسم اختتامیه جشنواره کتاب‌نوش در چهارمحال و بختیاری در خصوص این جشنواره بیان کرد: از سال گذشته ۳۷ عنوان کتاب در این جشنواره انتخاب و موشن‌گرافی معرفی و خلاصه هر کتاب در سایت کتاب‌نوش بارگزاری شده و دانش‌آموزان پس از انتخاب کتاب مدنظر، آن‌ها را توسط مدیر مدرسه سفارش داده و در مدرسه تحویل می‌گیرند. سپس دانش‌آموزان کنش‌های خود را در قالب عکس، فیلم، صوت، پادکست و… در سایت کتاب‌نوش بارگزاری و امتیازات خود را کسب می‌کنند.

وی افزود: در این جشنواره، دانش‌آموزان با گروه‌هایی که تشکیل داده‌اند، در فعالیت‌های متنوعی شرکت می‌کنند و اپلیکیشن کاربردی برای این جشنواره طراحی شده است که امتیازات در آن به ثبت می‌رسد و گروه‌های برگزیده انتخاب می‌شوند. همچنین بخش‌های جذابی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. از جمله، تخصیص یک حیوان مثل خرگوش یا کبوتر به هر گروه و انجام فعالیت‌های مرتبط با کتاب‌هایی که مطالعه کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: با ارزیابی امتیازات، ۲۲۰ هزار دانش‌آموز در جشنواره شرکت کردند و ۱۲۰ هزار جلد کتاب خریداری شد و از این تعداد ۳۵۰ نفر دانش‌آموز دختر و پسر برگزیده شدند و در اردو و رقابت اختتامیه حضور پیدا می‌کنند. در این جشنواره، هیچ بازنده‌ای وجود ندارد و تقدیر از گروه‌های برتر به صورت جدا و ویژه‌تری خواهیم داشت و این رویداد اختتامیه، فراتر از کارگاه‌ها، با فعالیت‌های خلاقانه و جذاب برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

جشنواره «کتاب‌نوش»؛ پلی برای ارتباط با دنیای کتاب و افزایش کنش‌گری دانش‌آموزان


محمدخانی اظهار داشت: با اجرای این جشنواره، هدف از ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و تشویق دانش‌آموزان به فعالیت‌های خلاقانه و مفید در حوزه کتاب و ادبیات تا حدودی محقق می‌شود. این رویداد نه تنها به ارتقاء دانش و آگاهی دانش‌آموزان کمک می‌کند، بلکه ارتباط آن‌ها با محتوای کتاب‌ها را نیز تقویت می‌کند.


به گزارش ایبنا، اختتامیه هفتمین دوره جشنواره ملی کتابنوش در دو بخش پسران و دختران در تاریخ ۱۸ مرداد ماه به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است و تا ۲۶ مردادماه ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها