دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۳
برگزاری نشست ادبی بانوان مقاومت در بیرجند

خراسان جنوبی - جلسه ادبی بانوان مقاومت با همکاری ستاد ندای هبه، حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در محل فرمانداری بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند، فاطمه یعقوبی مسئول دفتر مطالعات و پایداری حوزه هنری خراسان جنوبی در جلسه ادبی بانوان مقاومت که در محل سالن فرمانداری بیرجند برگزار شد، گفت: غزه و پایداری در امتداد قیام اباعبدالله الحسین علیه‌السلام ‎و واقعه عاشورا است.

در ادامه طاهره میرزایی استاد ادبیات دانشگاه پیام نور با بیان اینکه ادبیات پایداری در دهه ۶۰ وضع شد، گفت: ایران در طول تاریخ به علت مسائل استراتژیک همیشه مورد هجوم قدرت‌های مختلف قرار گرفته و بدون حمله به کشورهای دیگر، در برابر حمله دشمنان، مقاومت و از مرز و بوم خود دفاع کرده است.

وی با بیان اینکه دفاع ارزشمند است به همین علت از واژه مقدس در کنار دفاع استفاده می‌شود، گفت: ادبیات پایداری از روزهای ابتدایی جنگ شروع شده و شاعران و صاحبان قلم در این زمینه اظهار نظر کرده و شعر می‌گویند و هر چه جلوتر می‎‌رویم اشعار پخته تر می‌شود.

میرزایی با اشاره به این مهم که ادبیات پایداری شکل‌های مختلفی دارد، یادآورشد: باشکوه ترین نوع ژانر ادبیات پایداری، کوتاه سرودها شامل شعار، رجز و… است و امروزه اشعار کوتاه مناسب‌ترین و حماسی‌ترین اشعار است.

به گفته این استاد دانشگاه در همه جهان ادبیات پایداری محتواهای مشترکی مانند تکریم جانباختگان جنگ، وصف بیداد دشمن، ستایش رزمندگان و… دارند و باید در اشعار و سرودها القای امید به پیروزی وجود داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها