سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی در مرز باشماق مریوان

کردستان - مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به برپایی موکب اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در مرز باشماق مریوان گفت: برنامه‌هایی از جمله عضوگیری رایگان، قصه‌گویی، پرده خوانی، نشست‌های جمع خوانی با محوریت اربعین در این عمود فرهنگی انجام می‌گیرد.

معصومه حسنی خونسار به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج اظهار کرد: موکب اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان زائران، فعالیت خود را در مرز باشماق آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این موکب با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی آماده میزبانی از زائران اربعین است، افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی هر سال اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوعی در ایام اربعین حسینی کرده است، اما برپایی موکب در استان کردستان برای دومین سال متوالی برپا شده است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به خدمات موکب این نهاد در مرز باشماق عنوان کرد: خدمات این موکب‌ها در سه حوزه خدمات عمومی شامل اسکان و پذیرایی، توزیع اقلام ضروری و ملزومات بهداشتی، اشاعه محتوای اربعینی و نیز خدمات فرهنگی است.

عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی در مرز باشماق مریوان

حسنی خونسار افزود: همچنین در این موکب، مسابقات متنوعی از جمله مسابقات کتابخوانی با محوریت محرم و سفر، روایت‌نویسی و خاطره‌نویسی برای نوجوانان، شعرخوانی، قصه‌گویی و کارگاه‌های هنری برای کودکان برگزار می‌شود.

وی به برگزاری جشنواره بزرگ رضوی در این موکب اشاره کرد و گفت: در این موکب، کودکان می‌توانند به کتابخوانی و قصه‌گویی بپردازند و با پویش «پدر مهربان» عکس یادگاری بگیرند.

حسنی خونسار گفت: بر این اساس اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در راستای عمل به رسالت فرهنگی، اجتماعی و کتاب‌محور خود، تلاش کرده تا با شعار «سر فصل کتاب عشق ما، حسین علیه‌السلام است»، ضمن استفاده از ظرفیت این ایام، خدمات خود را در بین اقشار مختلف مردم و به ویژه زائران اباعبدالله علیه‌السلام توسعه دهد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با بیان اینکه اجرای برنامه های فرهنگی در موکب این نهاد در پایانه مرزی باشماق در سال گذشته با استقبال علاقمندان همراه بودف اضافه کرد: امسال نیز تلاش تمامی همکاران ما ارائه بهترین خدمات به زوار بارگاه اباعبدالله الحسین (ع) است.

عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی در مرز باشماق مریوان


وی با اشاره به نقش کتابداران استان در طراحی و اجرای برنامه‌های فرهنگ، گفت: اصلی‌ترین گروه در طراحی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در موکب‌ها، کتابداران عزیز که اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت کتابخوانی را بر عهده دارند.

این مقام مسئول از زوار اربعین حسینی که از مسیر باشماق تردد می‌کنند، خواست که با حضور در موکب اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از خدمات فرهنگی این نهاد بهره‌مند شوند.

حسنی خونسار اضافه کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هر سال اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوعی در ایام اربعین حسینی کرده است، اما برپایی موکب در استان کردستان برای نخستین بار است که صورت گرفته است.

عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی در مرز باشماق مریوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها