سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۶
انتظار بخش خصوصی از دولت چهاردهم مشورت پیش از تصمصم‌گیری است

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ با اشاره به اهمیت نقش بخش خصوصی در تولید کشور، گفت: توقع و خواسته ما از دولت چهاردهم تعامل و مشورت با بخش خصوصی صنعت چاپ قبل از هر تصمیمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست هم‌اندیشی هیئت‌مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ ایران سه‌شنبه (۲۳ مردادماه) با حضور بابک عابدین، رئیس اتحادیه، عباس ابوالفتحیان و ابوالفضل بانوییان، اعضای هیئت‌مدیره و حسین محمدی، پیشکسوت صنعت چاپ برگزار شد.

عابدین در ابتدای این نشست با تبریک روز خبرنگار و اهمیت نقش رسانه‌ها در صنعت و بخش خصوصی، عنوان کرد: رسانه‌ها اثر مستقیمی روی کاهش تهدیدات دارند و به تصمیم‌گیری بهتر برای کسانی که در زمینه کاری و اجتماعی فعالیت دارند کمک می‌کند؛ بنابراین برای اتحادیه، حفظ ارتباط و تعامل با رسانه‌ها اهمیت دارد.

وی در ادامه به برنامه‌های کوتاه‌مدت اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ اشاره کرد و گفت: سال جاری مصمم هستیم در برنامه‌های کوتاه‌مدت در بخش آموزش فعالیت را بیشتر کنیم و هدف‌گذاری آموزشی را برای سال جاری تغییر دهیم.

عابدین با بیان اینکه این دوره‌ها در موضوعات مختلف پیش‌بینی شده است، افزود: این مباحث درباره مبانی و مقررات و روش‌های صادراتی برای افرادی است که تمایل دارند در بازارهای بین‌المللی حضور داشته باشند. امیدوارم بتوانیم الفبای صادرات را عینی از طریق اتحادیه برای اعضا و مشتاقان صادرات صنعت چاپ و بسته‌بندی ارائه دهیم.

وی ادامه داد: این موضوع می‌تواند به بحث رشد و رونق تولید در کنار صادرات کمک کند، زیرا معتقدیم باید در فعالیت‌های صادراتی توسعه تولید و رشد تولید داشته باشیم.

عابدین با بیان اینکه آشنایی و شناخت از بازارهای هدف نیز از دیگر اهداف این دوره‌ها خواهد بود، گفت: استراتژی‌های حضور در بازارهای هدف، اهمیت کیفیت و کمّیت محصول، سلایق بازار هدف از رنگ تا کیفیت محصول و در نهایت جذابیت بسته‌بندی که در کنار کالاهای جذاب رقابت بصری با سایر کالاها داشته باشد نیز در بحث صادرات اهمیت دارد و صادرکنندگان باید با آن آشنا باشند.

وی با اشاره به لزوم شناخت بازار هدف در بُعدهای مختلف، توضیح داد: میزان واردات و بازار کشور هدف باید شناسایی شود تا صادرکننده بتواند با اطلاع و آگاهی از واردات و مصرف برای این بازار برنامه‌ریزی کند.

عابدین با طرح این موضوع که هزینه در حوزه آموزش با موضوع صادرات منجر به ایجاد سود و تولید ثروت برای کشور خواهد شد، عنوان کرد: معتقدم باید تحقیق و توسعه در زمینه بازارهای هدف را در اتحادیه داشته باشیم، همچنین باید به رسالت اصلی اتحادیه برگردیم تا به رونق تولید، واحدهای تولیدی و توسعه صادرات غیرنفتی منجر شود.

به‌گفته وی، همچنین یکی دیگر از اولویت‌های اتحادیه در سال جاری همکاری با اتاق بازرگانی ایران و همکاری با متولی صنعت چاپ برای رفع موانع و مشکلات محیط کسب و کار، همکاری با وزارت صمت در زمینه واردات و زنجیره کالا است.

عابدین با بیان اینکه بخش دولتی همیشه همکاری لازم را انجام داده است، گفت: در این زمینه توقع ما مشورت و همکاری با بخش خصوصی قبل از تصمیم‌گیری است؛ به‌طوری که قبل از تصویب بخشنامه و قبل از تصمیم‌گیری نهایی که به‌طور مستقیم در بازار تاثیر دارد، با بخش خصوصی ارتباط بگیرند.

وی افزود: بخش خصوصی در بدنه صنف نقش دارد و در این زمینه از بخش دولتی و دولت جدید می‌خواهیم با بخش خصوصی ارتباط داشته باشند و از طریق تشکل بخش خصوصی مشاوره‌های خوبی به دولت بدهیم در زمینه رشد تولید و رونق توسعه صادرات غیرنفتی و ایجاد نقدینگی در کشور باشد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ در ادامه با اشاره به لزوم رفع برخی مشکلات صنعت چاپ در دولت جدید، گفت: زنجیره تامین از ماشین‌آلات تا مواد واسطه‌ای و مصرفی باید به شکل گسترده در اختیار صنف قرار گیرد، در این میان با توجه به گرانی مواد اولیه، پیش‌بینی تسهیلات برای صنف ضروری است تا فعالیت و روند کسب و کار همکاران با کمترین مشکل همراه باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد مانع برای حذف یا لغو واردات یک کالا آسیب‌های زیادی به فعالان صنعت چاپ و نشر می‌زند، گفت: بخش عمده این اتفاق‌ها، موجب افزایش رانت، توسعه قاچاق، ایجاد فساد اقتصادی، کاهش عرضه در بازار و افزایش تورم است، در این میان توقع ما از دولت این است که نرخ ارز ثبات داشته باشد تا فعالان صادراتی ما در فضای آرام‌تری داشته باشند.

ایفپکس‌۳ بهار ۱۴۰۴

وی در بخش دیگر این نشست، درباره نمایشگاه «آینده چاپ ایران» اشاره کرد و گفت: نمایشگاه «آینده چاپ ایران» از دو سال قبل با هدف دستیابی به بازارهای بین‌المللی شکل گرفت و هدف اصلی آن ایجاد ارتباط بین تولیدکننده داخلی و خارجی است، در تلاشیم این نمایشگاه، محفلی برای ارائه محصولات ایرانی به بازارهای جهانی باشد.

عابدین افزود: نمایشگاه ایفپکس ۳، سال آینده در فصل بهار برگزار خواهد شد.

وی درباره علت برگزار نشدن نمایشگاه سال ۱۴۰۳ نیز توضیح داد: نمایشگاه امسال برگزار نشد، چون با دوران ایام سوگواری امام حسین (ع) مصاف شد، تاریخ را عقب انداختیم و به بررسی مکان‌های برگزاری نمایشگاه پرداختیم که در ادامه به دنبال سقوط هواپیمای رئیس جمهور این رویداد، به تعویق افتاد.

عابدین بیان کرد: به دلیل تداخل زمانی با نمایشگاه‌های دیگر تصمیم گرفتیم با برنامه‌ریزی بهتر این رویداد را بهار سال آینده برگزار کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها