چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
از دستگردامامزاده تا جزیره مجنون؛ داستان شهیدی که سلاح تبلیغ و تخریب را با هم داشت

چهارمحال و بختیاری - کتاب «طلبه واحد تخریب» شهادت و ایثار شهید علیرضا ابراهیمی را به تصویر می‌کشد.

به گزارش خبرنگ ار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شهرکرد، داستان زندگی شهید علیرضا ابراهیمی، که در کتاب «طلبه واحد تخریب» به تصویر کشیده شده، بسیار مؤثر و الهام‌بخش است. این کتاب، با جمع‌آوری مستندات، خاطرات زندگی و دوران رزمندگی، چگونگی حضور این شهید عزیز در جبهه‌های مختلف، از کردستان تا اهواز و جزایر مجنون و عملیات‌های مختلف را به تصویر می‌کشد.

فرهمند فاضل، نویسندۀ این کتاب، با احترام و ارادت قلبی به شهید ابراهیمی، این کتاب را تدوین کرده و به چاپ رسانده است. او تلاش کرده تا در این کتاب زندگی دایی شهیدش را به صورت مستند تدوین و تجربیات و خاطرات شهید را به طور مفصل به مخاطبان منتقل کند. تیراژ این کتاب ۱۰۰۰ نسخه است و ویراستاری آن توسط زهرا صالحی سادات انجام گرفته است.

شهید علیرضا ابراهیمی متولد بیست و یکم تیرماه سال ۱۳۴۵ در روستای دستگردامامزاده است و در تاریخ نوزدهم تیر سال ۱۳۶۵ در جزیره مجنون عراق در اثر اصابت ترکش به شهادت می‌رسد. در دفترچه‌های یادداشت شهید ابراهیمی، سخنان نغزی بیان شده. او به دانش‌آموزان توصیه می‌کند: که امروز جنگ با قلم است و باید خوب درس بخوانند. همچنین به دختران دانش‌آموز توصیه می‌کند که: حجابشان را رعایت کنند.

شهید ابراهیمی، با انتقال به واحد تخریب و حضور در جبهه‌های مختلف، تلاش‌هایی خستگی‌ناپذیر در سنگرهای دفاع مقدس انجام می‌دهد. او به عنوان طلبه، تخریب‌چی و مبلغ دینی نیز فعالیت داشته و در مسیری پر فراز و نشیب، جان خود را فدای این مرز و بوم کرده است.

داستان شجاعت و ایثار شهید علیرضا ابراهیمی، یکی از داستان‌هایی است که با کمک این کتاب به نسل‌های آینده منتقل می‌شود تا از تلاش‌ها و تضحیات این شهدا آگاه شوند. پس از شهادت علیرضا برادر بزرگش راه شهید را ادامه می‌دهد و در نهایت او هم به برادر شهیدش می‌پیوندد.

به گزارش ایبنا از دیگر آثار فرهمند فاضل، نویسنده این کتاب می‌توان به کتاب «آقا من ندیدمت»، «امدادگر قهرمان قهرمان امدادگر»، «دفاع دیروز مقاومت امروز»، «دل‌نوشته زمینیانِ آسمانی» و کتاب «عمل و قلم» اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها