جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳
اربعین بزرگترین فرصت خودسازی و معرفت آموزی است

ایلام- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: اربعین سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) بزرگترین فرصت خودسازی و معرفت آموزی است.

علی هَلَشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، گفت: اربعین سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) بزرگترین فرصت خودسازی و معرفت آموزی است.

هلشی ادامه داد: عاشورا و اربعین، رسانه‌های پر قدرت تمدن نوین اسلامی‌اند که هرگز در طول تاریخ کمرنگ نخواهند شد. عاشورا و جریان اربعین امام حسین (ع) این استعداد و ظرفیت را دارند که در سطح جهانی اثربخش باشند و هر سال پر شعور و شورتر از سال قبل برگزار شوند و شاهد این کنگره بی نظیر اسلامی باشیم.

وی با اشاره به اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در مسیر زایران و افتتاح موکب هنرمندان ایلام و ایران (شین) گفت: اهدای کتاب و ادعیه و زیارت عاشورا، اجرای تعزیه نمایش‌های محیطی، ورک شاپ نقاشی و طراحی، پشت نویسی و شیشه‌نویسی خودرو، تور عکاسی هنرمندان، اجرای گروه سنج و دمام، قرائت شعر آئینی، اجرای سرود و آهنگ‌های انقلابی، کارگاه خوشنویسی، تولید آثار نقاشی و خوشنویسی، نمایشگاه‌های عکس و پوستر، پخش فیلم‌های عاشورایی از طریق سینما سیار، محافل انس با قرآن، اجرای مداحی و نوحه‌خوانی، تولید و انتشار کلیپ و موشن گرافیک و سایر برنامه های متنوع فرهنگی هنری و مذهبی در ابن موکب برگزار و اجرا می‌شود.

هلشی ادامه داد: موکب هنرمندان ایلام و ایران (شین) هر سال در شهرستان سیروان سه راهی کارزان-کارخانه سیمان به همت این اداره‌کل و سایر ادارات و سازمان‌ها و نهادهای دولتی برگزار می‌شود و به زائران آقا امام حسین (ع) خدمات فرهنگی و هنری و رسانه‌ای می‌دهد.

هلشی ادامه داد: سال گذشته به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بیش از ۲۰۰۰ جلد کتاب در موضوعات مختلف مذهبی و ادبی و معرفتی در موکب هنرمندان ایلام و ایران «شین» در میان زائران اهدا و توزیع شد.

اربعین بزرگترین فرصت خودسازی و معرفت آموزی است

وی ادامه داد: اهدای کتاب و ادعیه و زیارت عاشورا به عنوان یک رفتار فرهنگی در میان زائران امام حسین (ع) در ایام اربعین در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد تا مولفه‌های تبیین فرهنگ قیام امام حسین و عاشورا و اربعین در میان جوامع هدف از مسیر اهدای کتاب و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ادبی و رسانه ای اجرایی و نهادینه شود.

به گزارش ایبنا؛ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در ایام اربعین حسینی با برگزاری موکب هنرمندان ایلام و ایران (شین) در شهرستان سیروان و پایگاه فرهنگی و رسانه ای در مرز بین‌المللی مهران و اعزام خبرنگاران برای پوشش کامل رسانه‌ای کنگره بززگ اربعین نقش مهمی در تبیین و معرفی و نهادینه کردن فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها