یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
«با گربه‌ها در سایه» در شیراز منتشر شد

فارس- رمان «با گربه‌ها در سایه»، نوشته بهناز رسول‌پور، با ویراستاری فاطیما یزدانی، ویراستار و نویسنده شیرازی، توسط انتشارات نویسندگان پارس در شیراز منتشر شد.

بهناز رسول‌پور، نویسنده این کتاب، به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، گفت: به طور کلی، محیط، نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری شخصیت اجتماعی انسان دارد. این نقش از دوران کودکی آغاز می‌شود و تا پایان عمر ادامه می‌یابد.
وی افزود: محیطی که در آن متولّد شده و رشد کرده و زندگی می کند بر او اثر تامّ دارد. در اخلاق او، در عقاید او، در آداب او، در رسوم زندگی او، در تمام این‌ها محیط در انسان اثر دارد. چنان چه انسان هم می تواند در آن محیط اثر بگذارد. محیط می‌تواند از طریق مکانیزم‌های مختلفی بر شخصیت اجتماعی فرد تاثیر بگذارد.
رسول‌پور با بیان اینکه انسان از طریق مشاهده و تقلید از رفتار دیگران، هنجارها و ارزش‌های اجتماعی را یاد می‌گیرد، عنوان کرد: رفتارهای فرد که با هنجارها و ارزش‌های اجتماعی مطابقت داشته باشند، توسط دیگران تقویت می‌شوند.
به گفته او، رمان عاشقانه- اجتماعی «با گربه‌ها در سایه» نیز نمونه‌ای از همین تاثیرپذیری انسان از رویدادهای پیرامون اوست که در زندگی فردی و اجتماعی‌اش رخ داده و از او شخصیتی غیرقابل پیش‌بینی ساخته است.

«با گربه‌ها در سایه» در شیراز منتشر شد

این بانوی نویسنده با اشاره به اینکه دنیایی که از یک کودک پاک و معصوم، بازیگری زبردست و گاهی خشن طراحی می کند، افزود: اما عاشقانه‌ای جذاب و تاثیرگذاری که در این داستان آمده است حس دراماتیک زندگی را در آن روشن می‌کند. عاشقانه‌ای که از نوع بشر فراتر می‌رود و به قلب طبیعت گره می‌خورد. عشقی که منجر به درکی از همزیستی عادلانه و عاشقانه از هستی تمام موجودات می شود.
وی خاطرنشان کرد: دنیای ما از زنجیره‌های به هم پیوسته مخلوقات هستی به وجود آمده و تا زمانی که دست هم را رها نکنیم زندگی در این رودخانه هستی جریان دارد و خواهد داشت. البته که آموزش و آگاهی‌دادن در کنار قانونمندی هم لازم است.
به گزارش ایبنا؛ «با گربه‌ها در سایه»، هفتمین اثر بهناز رسول‌پور، نویسنده تهرانی با ویراستاری فاطیما یزدانی، در ۳۸۰ صفحه و در قطع رقعی در امرداد ماه جاری توسط انتشارات نویسندگان پارس در شیراز منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها