یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
سپاس‌نامه موسیقی‌دان لرستانی منتشر می‌شود

لرستان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در قالب فصلنامه فرهنگی پژوهشی یافته نو سپاس‌نامه «درویش رضا منظمی» منتشر می‌شود.

اعظم روانشاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، از دیدار با رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران خبر داد و گفت: در این نشست توافقاتی برای برگزاری بزرگداشت موسیقی‌دان لرستانی استاد «درویش رضا منظمی» انجام شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: در این دیدار که در دفتر رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور انجام شد درباره برگزاری نکوداشت استاد «درویش رضا منظمی» نوازنده و مدرس کمانچه صاحب‌نام لرستانی بحث و تبادل نظر انجام شد و حمایت این انجمن از برگزاری این نکوداشت اعلام شد.

روانشاد با اشاره به اینکه آیین بزرگداشت استاد «درویش رضا منظمی» در ۱۸ شهریور ماه جاری در خرم‌آباد برگزار می‌شود، گفت: در این آیین آقای محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، معاونین این انجمن نیز حضور خواهند داشت.

روانشاد گفت: سپاس‌نامه استاد منظمی در فصلنامه فرهنگی پژوهشی یافته نو ویژه بزرگداشت استاد با همکاری انجمن مفاخر منتشر خواهد شد.

وی افرود: پیش از این سپاس‌نامه‌های حسین مهرداد و صادق سیفی در قالب فصلنامه یافته نو که نشریه رسمی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان لرستان است، منتشر شده است که سردبیری آن را سید سیامک موسوی اسدزاده عهده‌دار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه تجلیل از مفاخر، توجه و اهمیت قائل شدن برای علم، ادب، فرهنگ و هنر است، افزود: قدردانی از درویش رضا منظمی قدردانی از هنر لرستان است.

وی افزود: در برگزاری این بزرگداشت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، انجمن موسیقی استان، و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان همکاری خواهند داشت.

به گزارش ایبنا، درویش‌رضا منظمی نوازنده و مدرس کمانچه در ۱۶ فروردین سال ۱۳۱۸ در الشتر متولد شد.

از فعالیت‌های مهم منظمی به همکاری با محمدرضا لطفی در تاسیس و تشکیل گروه شیدا و اجرای برنامه‌های متعددی با این گروه در رادیو- تلویزیون، جشن هنر شیراز و جشن طوس می‌توان اشاره کرد. او از اوائل انقلاب اسلامی، با ترک گروه شیدا به خرم‌آباد برگشت و در آنجا ضمن تدریس موسیقی و معلمی در دبیرستان‌ها کنسرت‌هایی نیز برگزار کرد.

منظمی در سال ۱۳۶۹، به دعوت دانشکده هنرهای زیبا برای تدریس به تهران آمد و از آن زمان به تدریس ردیف‏‌های میرزا عبدالله پرداخت و ضمن تدریس در دانشگاه، در بخش معاونت آموزش حوزه‌ی هنری سازمان تبلیغات اسلامی نیز کمانچه و ردیف تدریس کرده و همزمان نیز مدرک کارشناسی ارشد خود را گرفته است.

از فعالیت‌های دیگر منظمی به عضویت در شورای عالی شعر و موسیقی صدا و سیما، عضویت در شورای قیمت‌گذاری مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما و ریاست دانشکده‌ی هنرهای زیبا (برای مدتی کوتاه) می‌توان اشاره کرد. او همچنین به همراه گروه عارف (با سرپرستی پرویز مشکاتیان و خوانندگی علیرضا افتخاری) کنسرت‌های متعددی در شهرهای مختلف ایران و کشورهایی چون آلمان، سوئیس و فرانسه برگزار کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها