دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه از مؤلفان حمایت کنند

ایلام- نویسنده و مؤلف ایلامی گفت: دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و جامعه علمی سراسر کشور از مؤلفان حمایت کنند.

سیدحسین نجات، مدرس حوزه علمیه، دبیر معارف اسلامی و مؤلف ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: کتاب‌های المنطق (مرحوم مظفر)، بدایه‌المعارف الهیه، بدایه الحکمه، نهایه‌الحکمه، موجز، اصول فقه و رسائل شیخ انصاری چند بار تدریس و قبل از تدریس، از هر کتاب طرح درس تهیه و بعد از تدریس آن را به صورت کتاب چاپ می کنم و در اختیار مخاطبان قرار می دهم.

این مؤلف ایلامی با اشاره به ضرورت تألیف این کتاب‌ها گفت: تألیف این‌گونه کتاب‌ها موجب می‌شود تا جویندگان و مشتاقان علم، وقتی که با منابع غنی و پربار علمی روبه‌رو می‌شوند، هراس و دلهره پیدا نکنند که این کتاب دشوار و دیرفهم است و قابل درک نیست، وقتی آن را به صورت طرح درس و محدوده‌ای مشخص برای آن تعیین شده باشد مطالعه کنند، بی‌شک فهم و درک آن برای‌شان راحت خواهد بود و بهتر می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

وی با اشاره به جوامع هدف کتاب‌هایش ادامه داد: طلاب علوم دینی، دانشجویان رشته‌های فلسفه و کلام اسلامی، فقه و مبانی حقوق در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مخاطبان اصلی کتاب‌هایم هستند.

این مؤلف ایلامی با اشاره به مشکلات ناشی توزیع و پخش کتاب گفت: چون موضوعاتی که در این زمینه تألیف و پژوهش کرده‌ام در جامعه اشباع شده یا در این چند سال، کتاب‌های pdf ، اینترنت و فضای مجازی و برخی هم با تخفیف ویژه کتاب‌ها را در دست دیگران قرار می‌دهند، طبیعی است که استقبال خیلی کم خواهد بود و این مساله از مشکلات حوزه چاپ و نشر کتاب است.

مؤلف کتاب «رافضه در منابع اهل سنت» با اشاره به شیرینی و جذابیت تألیف کتاب با محوریت شرح و تفسیر فلسفه و کلام اسلامی گفت: به قول یکی از اساتید بنده که ایشان هم نویسنده‌ای چیره‌دست است، ولی متأسفانه در میان جامعه علمی گمنامند، کتابی که نویسنده آن را تألیف می‌کند، همچون بچه‌ای است که برایش متولد می‌شود، همان‌گونه که پدر و مادر منتظر به دنیا آمدن بچه هستند، مؤلف هم دوست دارد حاصل زحماتش را ببیند، وقتی کتابش منتشر می شود و به میان جامعه و مخاطبان می‌آید، خیلی خوشحال می‌شود و انگیزه های لازم برای ادامه و استمرار کارش به دست می آورد.

وی با اشاره به سختی‌ها و مشکلات موجود در مسیر تألیف کتاب ادامه داد: سختی‌های فراوانی در مراحل چاپ کتاب وجود دارد. از طراحی جلد و صفحه‌آرایی و امور فنی گرفته تا گرفتن مجوز و چاپ کتاب و عدم توزیع و پخش مناسب کتاب. اما «چون عشق حرم باشد، سهل است بیابان ها».

نجات عنوان کرد: از دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و جامعه علمی سراسر کشور و استان تقاضا دارم که از مؤلفان حمایت کنند. مؤلفان مانند کتاب خاموش ولی حرف‌های ناب و خوبی در سینه دارند.

دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه از مؤلفان حمایت کنند

وی با اشاره به تازه‌ترین کتابش گفت: کتاب «شرح حکمت‌های نهج‌البلاغه» را در دست دارم که ان‌شاءالله بتوانیم قطره‌ای کوچک برای خدمت به حضرت امیرالمؤمنین (ع) تلاش کرده باشم. این کتاب مناسب گویندگان، مجریان، معلمان، اساتید حوزه و دانشگاه، ائمه جمعه سراسر کشور است و کتابی جامع، تربیتی، دینی، مدیریتی، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، تاریخی است و تفسیر قرآن کریم را در خود جا داده و این کتاب به نظرم مختص شیعه نیست، بلکه تمام ادیان و مذاهب می‌توانند از این کتاب بهره لازم را ببرند.

به گزارش ایبنا؛ سیدحسین نجات متولد ۱۳۵۹، دشت‌عباس شهرستان دهلران استان ایلام، تحصیلات کارشناسی ارشد مدرسی علوم عقلی (سطح۳علوم حوزوی)، طلبه سطح۴ و دانشجوی دکتری فلسفه و کلام اسلامی در دانشگاه ایلام، دبیر معارف اسلامی و۱۳ سال به عنوان استاد سطح عالی حوزه علمیه قم و در شهرهای قم، ایوان، دهلران، شوش، سوسنگرد، هویزه، امیدیه، اندیمشک تدریس داشته و تاکنون بیش از ۱۰ عنوان کتاب چاپ و منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا علمداری IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
    بسیار عالی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها