سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
کتاب داستان «ارس و آدم برفی» برای کودکان منتشر شد

بوشهر – کتاب داستان «ارس و آدم برفی» نوشته سعید سلیمی، نویسنده حوزه کودک و نوجوان به همت انتشارات «نای‌بند» راهی بازار کتاب شد.

نویسنده کتاب «ارس و آدم برفی» با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: این کتاب برای گروه سنی «الف» نوشته شده است و در آن تلاش کرده‌ام تا کودکان با رعایت حریم و مرزها، مسئولیت‌پذیری و چگونگی مواجه‌شدن و رفتار کردن با چیزی یا کسی را که دوست دارند، یادآوری کنم.

سعیده سلیمی در خصوص داستان این کتاب هم بیان کرد: داستان «ارس و آدم برفی»، داستان پسر بچه‌ای به‌نام «ارس» را روایت می‌کند که با یک آدم برفی دوست می‌شود. او در یک سرد، نگران آدم برفی می‌شود و تصمیم می‌گیرد که او را به خانه‌شان ببرد و همین تصمیم، داستان را کنشمند می‌کند.

وی درباره چگونگی شکل‌گیری و انتشار این داستان توضیح داد: ارس و آدم برفی، اولین داستانی بود که در دنیای خیالم نقش بست، بعد از انتقال آن به روی کاغذ، با همفکری همسرم برای ژانر کودک پرورش یافت. داستان خیلی به دلم خودم نشست و آن را به همراه تعداد دیگری از داستان‌هایم برای رضا معتمد، نویسنده، منتقد و مدیر نشر «نای‌بند» فرستادم تا نظر وی را در خصوص آن‌ها جویا شوم که آقای معتمد این کار را برای چاپ انتخاب کرد و این‌گونه شد که «ارس و آدم برفی» کتاب شد.

سلیمی یادآور شد: این داستان تیر ماه ۱۴۰۲، به نشر «نای‌بند» سپرده شد ولی به‌خاطر کار تصویرگری در انتشار آن تاخیر افتاد و در نهایت امسال با همراهی و نظارت مدیر نشر «نای‌بند» به بازار کتاب آمد.

وی که در آثار خود به ایران‌شناسی علاقه ویژه‌ای دارد، گفت: در این اثر هم از مبحث ایران‌شناسی غافل نشدم و نام شخصیت اول کتاب؛ یعنی «ارس» را از رود مشهور «ارس» گرفتم و با وجود اینکه تلویحاً نامی از جغرافیای آن برده نشد اما محتوای داستان از المان‌های ایرانی دور نماند و برای لباس مادر ارس، لباس زنان آذربایجانی (مکان رود ارس جلف) به تصویر کشیده شد.

سلیمی تاکید کرد: ما باید پلی بین دنیای کودکان و فرهنگ و اقلیم کشور خودمان باشیم و پیوند آن‌ها با این گنجینه‌های ارزشمند فرهنگی رسالتی است که بر عهده داریم و نباید در آثارمان از هویت‌سازی و بازنمایی فرهنگ و رسوم بومی ایرانی غفلت بورزیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها