چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
۲ پروژه کانون پرورش فکری در گیلان راه اندازی می شود

گیلان -مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: ۲ پروژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بزودی در استان راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت، سید سید جلیل میر عظیمی ظهر روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان افزود: این پروژه‌ها شامل راه اندازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان خمام و افتتاح پروژه سالن اجتماعات شهرستان تالش است.

وی تعداد کودکان و نوجوانان خمام براساس آمار آموزش و پرورش را هفت هزار نفر عنوان و بیان کرد: پروژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر خمام طی هفته دوم شهریور ماه راه اندازی می شود.

میرعظیمی گفت: در حال حاضر، سالن مطالعه کتابخانه کانون یاد شده خمام می تواند پذیرای ۶۰ تا ۷۰ نفر باشد؛ ضمن اینکه بناست تا در این مرکز کافه کتاب هم راه اندازی شود.

وی سالن اجتماعات تالش در استان را بی‌نظیر خواند و افزود: این سالن اجتماعات بزرگ و مناسب برای اجرای برنامه های فرهنگی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان به پروژه چابکسر از توابع شهرستان رودسر در شرق گیلان نیز اشاره و بیان کرد: این پروژه ۱۰ سال راکد مانده بود اما با تلاش های انجام شده، هم اینک ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان ادامه داد: در راستای شاداب سازی مراکز کانون؛ سالن اجتماعات مرکز شماره ۳ کانون مجهز به صندلی ها و کف سازی جدید و رنگ آمیزی شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان تعداد کتاب‌های مراکز کانون استان را حدود ۴۰۰ هزار جلد عنوان و بیان کرد: هر مرکز کانون به طور متوسط حدود ۱۲ تا ۱۵ هزار جلد کتاب مجهز شده است.

وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی باید پیوست فرهنگی داشته باشد، اضافه کرد: بر همین اساس؛ طرح سفیران فرهنگی اربعین برای مربیان و نوجوانان مان اجرا شده است.

وی تأسیس باشگاه خبرنگاران کانون طی سه سال اخیر و عضویت کانون پرورش فکری به عنوان مسئول کمیته کودکان و نوجوانان کنگره هشت هزار شهید را از جمله اقدامات انجام شده این اداره کل ذکر کرد و گفت: در کنگره هشت هزار شهید این کودکان و نوجوانان،؛ ۱۵ جلد کتاب از زندگی نامه شهدا را بازنویسی و منتشر خواهند کرد و قبل از کنگره ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ در نشستی با مقام معظم رهبری این آثار در نمایشگاهی رونمایی می شود.

میر عظیمی برگزاری یادواره شهدای کودک و نوجوان، انعقاد تفاهم نامه‌هایی با سازمان محیط زیست در حوزه پسماند و تالاب، تفاهم نامه با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، جبهه انقلاب اسلامی و مراکز حوزه علمیه را از دیگر اقدامات انجام شده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ۶۲ عنوان فعالیت در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان انجام می شود، اظهار داشت: طرح «هر کلاس، یک کتابخانه» در مدارس بویژه مدارس حاشیه شهرها اجرا می شود که سال گذشته در همین راستا، ۵۰ جلد کتاب به هریک از ۱۱ مدرسه اهداء شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان یکی از شاخص های فرهنگی در توسعه کشور را سرانه مطالعه برشمرد و گفت: امسال نیز آمادگی وجود دارد که در همین راستا، برای ۵۰ مدرسه کتاب اهدا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها