شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۳
دوگانه نویسنده شیرازی در کتابفروشی‌ها قرار گرفت

فارس- «بهمن پگاه‌راد» نویسنده شیرازی با دو کتاب از خاطرات شیرین دهه ۶۰ و ۷۰ خورشیدی به کتابفروشی‌ها آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، این نویسنده ۷۳ ساله که پیشینه بلندی در داستان‌نویسی برای کودک و نوجوان دارد در تازه‌ترین اثری که ارائه کرده است دوگانه‌ای را نزد انتشارات نوید به چاپ رسانده که مروری بر سال‌های درخشان مجله «کیهان بچه‌ها» است. او در این اثر به سال‌هایی پرداخته است که برای بچه‌های دهه شصت و هفتاد، داستان می‌نوشت.

«بهارنارنج‌های خانه بغلی» نام یکی از مجلدهای این دوگانه است که در معرفی آن می‌خوانیم:

به یاد مادر افتادم کاش مادر مربای بهار نارنج درست نمی کرد کاش بهار نارنج توی قوری چای نمی ریخت کاش مرا نمی‌فرستاد که بهارها را جمع کنم کاش هیچ وقت با آقای مستغنی روبرو نمی‌شدم کاش اصلاً بهار نارنج‌ها بوی و عطر سحرانگیز نداشت کاش.

چیه مستغنی؟ چرا داد می‌زنی؟

صدای طوبی خانم رشته افکارم را پاره کرد و مرا از عالم خیال بیرون آورد.

نمی‌دونم به این آقا پسر بگو به این‌ها که اجازه می‌دی بیان توی خونه، به این‌ها که از درخت‌ها بهار نارنج می‌چینند.

دوگانه نویسنده شیرازی در کتابفروشی‌ها قرار گرفت

- خانوم، به خدا ما نچیدیم به این سیداج غریب دستم را به سمت امامزاده گرفتم طوبی خانم همین که جمله مرا شنید نگاهی خشمگین به آقای مستغنی کرد و گفت:

تو خودت دیدی مرد؟

ها که دیدم پس چی؟ خودم با این دو تا چشم هایم دیدم

نام مجلد دیگر «یک عکس دسته‌جمعی» است که نویسنده تلاش کرده ادای دینی به مجله «کیهان بچه‌ها» باشد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: سربازها که عکس خود را دیدند خوشحال از کنارم گذشتند. چند لحظه ایستادم و زل زدم به دوربین؛ بعد خوشحال به راه افتادم از سر پیچ که گذشتم بابا و مادر را دیدم حمید هم با لباس سربازی کنارشان بود. از ذوق نزدیک شدن به حمید دلم می خواست پر در می آوردم که یک دفعه از عقب دستی یقه کتم را گرفت نزدیک بود خفه شوم.

دوگانه نویسنده شیرازی در کتابفروشی‌ها قرار گرفت

آهای کجا در می‌ری فکر کردی به همین راحتی می‌ذارم فرار کنی.

از کار مرد که دوربین بزرگی به گردن آویخته بود تعجب کردم. مرد منتظر جوابم نماند و گفت:

- فکر کردی می‌تونی نون من و زن و بچه‌هام رو آجر کنی؟

کدام آجر آقا؟!

آجر و زهر! یالا پولی که از سربازها گرفتی رد کن بیاد بعداً می‌برمت کلانتری.

بهمن پگاه راد که داستان‌های کوتاه این کتاب را به عشق کودکان سرزمین ایران نوشته است متولد ۱۳۳۰ شیراز و فارغ التحصیل روزنامه‌نگاری از دانشگاه تهران و دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. آثار ماندگار این نویسنده در ابتدا در مجله فردوسی و در دوران اوج کیهان بچه ها در این مجله محبوب منتشر می‌شد.

بیش از ۲۰۰ داستان کودک و نوجوان پگاه راد در مجلات دوچرخه، سروش نوجوان، آفتابگردان، سوره و … به چاپ رسیده است. در کارنامه داستان‌نویسی این نویسنده آرام و خوش اخلاق که پیشکسوت روزنامه‌نگاری شیراز هم به شمار می‌رود ۳۰ کتاب دیده می‌شود که اغلب در حوزه کودک و نوجوان قرار دارند.

به گزارش ایبنا؛ کتاب‌های بهارنارنج‌های خانه بغلی و یک عکس دسته‌جمعی در انتشارات نوید شیراز در ۵۰۰ شمارگان به بهای ۴۹۰ هزار تومان به بازار نشر آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها