یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
رمان نوجوان «بر فراز کشتزار» منتشر شد

نشر بُرنا (واحد نوجوان نشر معارف) کتاب «بر فراز کشتزار» به قلم علی‌اکبر والایی را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «بر فراز کشتزار» نوشته علی‌اکبر والایی، رمانی تربیتی و اجتماعی است که به موضوع آخرت و جهان برزخ پرداخته است.

این کتاب در داستانی به حدیث معروف «الدنیا مزرعه الاخره»، «دنیا مزرعه آخرت است» و اینکه انسان نتایج تمام اعمال خود در دنیا را در جهان آخرت مشاهده خواهد کرد، اشاره می‌کند. این اثر با جا انداختن فلسفه زندگی و نماز (عبادت خدا) برای نوجوانان، به طور کامل با تفکر پوچ‌انگاری دنیای مدرن کنونی مقابله می‌کند.

در معرفی این کتاب از سوی ناشر آورده شده است: «بر فراز کشتزار» اثری است که خیال و ذهن در آن، به جهان دیگری بال می‌گشاید؛ جهانی که در آن روح انسان از کالبد جسم آزاد شده و جهان شگفت برزخ را تجربه می‌کند. برزخی که ابداً ترسناک نیست؛ بلکه به‌شدت بدیع و از شدت تازگی و زیبایی، هیجان‌انگیز است. ترس و نگرانی، فقط آنگاه رخ می‌نمایاند که انسان بازتاب اعمال خود را در وجود فرشتگانی که خداوند بر او بخشیده است، می‌بیند. فرشتگانی که از ذره‌ذره رفتار نیک و بد، در دنیا حیات یافته‌اند و حالا آنان در این جهان شگفت، چه شیرین و چه تلخ، به دوستان همراه و همیشگی تبدیل شده‌اند.

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

«بالای صخره، جایی که ستاره من را همراه خودش برده بود، چقدر هوا دلپذیر بود. نسیم خنکی می‌وزید و آن قسمت از عالم انگار رنگ دیگری داشت. همه جا سرسبز بود و سکوت دلپذیری احساس می‌شد. وقتی ستاره را دیدم، خوشحال شدم که در آن عالم کسی را دارم که من را می‌شناسد و می‌تواند هوایم را داشته باشد، اما یک چیز برایم عجیب بود و آن حضور ناگهانی ستاره بود. برایم سؤال بود که چطور من را پیدا کرده و این‌که آیا برخورد دو دوست در عالم ملکوت، اتفاقی و تصادفی است! آخرش هم تاب نیاوردم. رو به ستاره کردم و گفتم: «ستاره! تو چطور ناغافل اینجا پیدایت شد و من را دیدی؟»

ستاره لبخندی زد و گفت: «داشتم از مدرسه برمی‌گشتنم، از یادگیری درس علم و حکمت الهی.»

تصور کردم ستاره دارد با من شوخی می‌کند. برای همین مشتی حواله‌ی پهلویش کردم و خنده‌کنان گفتم: «خیله‌خب، قبول که از مدرسه برمیگشتی، اما کیف و کتابت کو؟»

ستاره لبخندی زد و گفت: «اینجا احتیاجی به این چیزها نداریم، چون همه چیز را در همان کلاس یاد می‌گیریم.»

با تعجب نگاهش کردم و گفتم: «ستاره! راستش را می‌گویی؟»

- چرا باید دروغ بگویم مهتاب جان! اینجا ملکوت است. توی این عالم کسی نمی‌تواند دروغ بگوید. از این حرفت معلوم است که هنوز اینجا را نشناخته‌ای.»

نشر برنا (واحد نوجوان نشر معارف)، کتاب «بر فراز کشتزار» به قلم علی‌اکبر والایی را در ۱۵۲ صفحه و به بهای ۹۹ هزار تومان برای نوجوانان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط