دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
«کلمه‌های گم‌شده‌ی بابابزرگ» منتشر شد

کتاب «کلمه‌های گم‌شده‌ی بابابزرگ» اثر بتینا بیرکی‌یِر با ترجمه پریسا هاشمی طاهری از سوی انتشارات پرتقال منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب مصور «کلمه‌های گم‌شده‌ی بابابزرگ» برای تمام افراد بالای پنج سال مناسب است؛ چه کودکانی که سن جسمی‌شان از پنج سال عبور کرده است و چه آدم‌بزرگ‌هایی که دل‌شان می‌خواهد کتاب کودک بخوانند.

در معرفی این اثر از سوی ناشر آمده است: بُن‌بُن عاشق وقت گذراندن با بابابزرگ و مامان‌بزرگ است. رسیدگی به گل‌وگیاه، درست کردن پازل، حل کردن جدول و محبت و علاقه فراوانی که بین‌شان در جریان است، روزهایش را زیبا می‌کند؛ اما یک روز بن‌بن متوجه می‌شود که بابابزرگ دارد همه‌چیز را از یاد می‌برد و کلماتش را گم می‌کند. او تمام تلاشش را می‌کند تا کلماتی را که بابابزرگ این‌طرف و آن‌طرف گم می‌کند، جمع کند و برایش در جعبه‌ای نگه دارد؛ اما هرچه می‌گذرد کلمات بیشتری گم می‌شوند. بن‌بن و مامان‌بزرگ حالا دنبال راه‌های جدیدی برای ارتباط با بابابزرگ هستند تا هم مراقبش باشند و عشق‌شان را به او نشان بدهند و هم نگذارند بابابزرگ احساس تنهایی کند.

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

بابابزرگ عاشق بوی قهوه است و مامان‌بزرگ عاشق جدول حل‌کردن. مامان‌بزرگ توضیحات جدول را می‌خواند: «اولین نشانه‌ی بهار. شش حرف است و با گ شروع می‌شود.»

بابابزرگ فوری جواب می‌دهد: «گالانتوس نیوالیس.» اما مامان‌بزرگ جواب را در گوش من گفته: «گل برفی.» من هم حرف به حرف تمیز و مرتب می‌نویسم: «گ ل ب ر ف ی»

اطلاعات بیشتر:

انتشارات پرتقال، کتاب «کلمه‌های گم‌شده‌ی بابابزرگ» به قلم بتینا بیرکی‌یِر، تصویرگری آنا مارگرت کی‌یر گارد و ترجمه پریسا هاشمی طاهری را در ۴۰ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۷۹ هزار تومان برای +۵ ساله‌ها منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط