یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸
کتابی که دو هفته پس از انتشار، نویسنده‌اش را از دست داد

کتاب تصویری «مامان مثل هیچ‌کس نیست» از انتشارات پرتقال توانسته است نشان چهار لاک‌پشت پرنده برای آثار منتشرشده در پاییز ۱۴۰۰ را کسب کند. در این مطلب به معرفی این کتاب پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا رودابه کمالی در داستان کتاب تصویری «مامان مثل هیچکس نیست»، قصه مادری را برایتان روایت می‌کند که واقعاً شبیه هیچ مامان دیگری نیست؛ مثلاً اجازه می‌دهد تا هر زمانی که بچه‌اش دوست دارد شب را بیدار بماند، هر خوراکی‌ای را که دوست دارد بخورد و حتی مشق‌هایش را ننویسد و یک‌راست برود سراغ بازی. تازه همه این‌ها به کنار، هیچ خبری هم از سرزنش و توبیخ و دعواکردن نیست.

این کتاب، داستان کودکی است که مانند هر کودک دیگری دوست دارد مادرش به او سخت نگیرد و حالا آنچه را که از مادرش انتظار دارد در یک بازی با عروسکش طوری عینی می‌کند که انگار واقعی است. مثلاًً مامان بدون محدودیت می‌گذارد او آبنبات و پیتزا بخورد یا در مهمانی او را مجبور به سلام‌کردن نمی‌کند و خواننده کتاب نمی‌داند که این مامان همان مامان واقعی اوست یا عروسکی که نام او را نیز «مامان» گذاشته است!

رودابه کمالی یکی از نویسندگان شاخص کتاب‌های کودک است که با داستان‌ها و کتاب‌قصه‌های پرطرفدارش شناخته می‌شود. او متولد سال ۱۳۵۰، نویسنده، ویراستار و یکی از اعضای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان بود و پس از یک دوره مبارزه با بیماری سرطان، در سال ۱۴۰۰ در حالی که تنها دو هفته از زمان چاپ کتاب «مامان مثل هیچ‌کس نیست» می‌گذشت، این دنیا را ترک کرد.

در بخشی از متن این کتاب تصویری می‌خوانیم:

مامان هیچ‌وقت نمی‌گوید: «وای چرا این‌ها را پوشیده‌ای؟ چطور با این لباس‌ها می‌خواهی بیایی مهمانی؟ زود باش این‌ها را عوض کن.» او اجازه می‌دهد هر لباسی که دوست دارم بپوشم.

اطلاعات بیشتر:

انتشارات پرتقال، کتاب «مامان مثل هیچ‌کس نیست» به قلم رودابه کمالی و تصویرگری مرتضی رخصت‌پناه را در ۵۲ صفحه مصور و به بهای ۹۹ هزار تومان برای مخاطبان ۳ تا ۷ سال منتشر کرده است. این اثر به فهرست چهل‌وچهارم لاک‌پشت پرنده راه یافته و نشان «۴ لاک‌پشت پرنده پاییز ۱۴۰۰» را دریافت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط