چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰
«کتاب پارسی»؛ کانونی برای سلسله نشست‌های ادبی

لرستان - کتاب‌فروشی «کتاب پارسی» با هدف ایجاد فضای انگیزشی و بالا بردن کیفیت و سرانه مطالعه در بروجرد اقدام به برگزاری نشست‌های ادبی می‌کند و مدت‌هاست به کانونی برای برگزاری سلسله نشست‌ها تبدیل شده است.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): علی ارشادفر، مدیر کتابفروشی «کتاب پارسی» بروجرد است که ۳۰ سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده، نکته جالب در کتاب‌فروشی «کتاب پارسی» این است که ۱۰۰ درصد فضای کتاب‌فروشی را کتاب تشکیل می‌دهد.

برگزاری نشست‌های ادبی در کتابفروشی «کتاب پارسی» که در فضایی ۱۶ متری و در خیابان شهدا بروجرد قرار دارد، از نکات مثبت و قابل توجه به ویژه برای دوستداران کتاب است!

ارشادفر معتقد است: کتاب فروش‌ها و موسسات و نهادهای مردمی می‌توانند به روش‌های مختلف و ایجاد فضای انگیزشی به رشد فرهنگ مطالعه کمک کنند.

«کتاب پارسی»؛ کانونی برای سلسله نشست‌های ادبی

مدیر کتاب‌فروشی «کتاب پارسی» با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۴ نشست‌های ادبی را با حضور استادان مطرح دانشگاهی با محوریت ادبیات داستانی در بروجرد آغاز کرد، گفت: در همین راستا موسسه فرهنگی «کتاب پارسی» بروجرد را به ثبت رسانده است.

ارشادفر با بیان اینکه «کتاب پارسی» تاکنون ۷۹ نشست ادبی برگزار کرده است، گفت: میانگین حضور افراد در این نشست‌ها حدود ۱۲۰ نفر است و در بعضی از نشست تا ۲۲۰ نفر هم شرکت داشته‌اند.

«کتاب پارسی»؛ کانونی برای سلسله نشست‌های ادبی

وی با اشاره به اینکه در دوره شیوع ویروس کرونا این روند متوقف نشد، افزود: ۱۵ نشست مجازی با موضوع مکتب‌های ادبی و بازخوانی شاهنامه فردوسی از سوی موسسه «کتاب پارسی» برگزار شد.

ارشادفر درباره روند برگزاری نشست‌های کتابخوانی موسسه خود گفت: در این نشست‌ها ابتدا کتاب انتخاب شده در قالب رمان، داستان، نمایشنامه و … توسط اساتید معرفی می‌شود و شرکت کنندگان چهار هفته فرصت دارند تا کتاب را مطالعه کنند.

مدیر کتاب‌فروشی «کتاب پارسی» هدف از برگزاری این سلسله‌نشست‌ها را ایجاد فضای انگیزشی و بالا بردن کیفیت و سرانه مطالعه در بروجرد عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با توجه به حضور چشمگیر علاقه‌مندان تا حد زیادی به این هدف رسیده‌ایم.

«کتاب پارسی»؛ کانونی برای سلسله نشست‌های ادبی

ارشادفر گفت: در ۹ سال گذشته چهار نفر از استادان برجسته دانشگاه با ما همکاری داشته‌اند که بخش زیادی از موفقیت موسسه فرهنگی «کتاب پارسی» به دلیل ارائه نقدهای ادبی بسیار خوب و آکادمیک آنها است. عاطفه سالمی، دکترای ادبیات انگلیسی و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد بروجرد، علی فلسفی، استاد دانشگاه و دبیر دبیرستان‌های بروجرد، محمدرضا روزبه‌، دکترای ادبیات فارسی و استاد دانشگاه لرستان و غلامرضا شمسی دکترای ادبیات فارسی و استاد دانشگاه تربیت مدرس از اساتیدی هستند که با ما همکاری داشتند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد فضای فروشگاه «کتاب پارسی» به کتاب اختصاص پیدا کرده است، افزود: به جز کتاب اجناس دیگری در فروشگاه فروخته نمی‌شود.

«کتاب پارسی»؛ کانونی برای سلسله نشست‌های ادبی

ارشادفر با اشاره به اینکه اگر اراده‌ای وجود داشته باشد، در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دولت‌ها نقش مستقیم دارند، افزود: کتاب‌فروش‌ها و موسسات و نهادهای مردمی نیز می‌توانند به روش‌های مختلف و ایجاد فضای انگیزشی به رشد فرهنگ مطالعه کمک کنند.

وی معتقد است: برگزاری نشست‌های ادبی، نقد و تحلیل آثار ادبی با حضور اساتید، ارتباط مستقیم مردم با نویسندگان و مترجمین آثار ادبی‌، تاریخی‌، فلسفی و … در این زمینه بسیار اثرگذار است.

ارشادفر درباره پیشنهادهای خود برای رونق بازار کتاب گفت: با توجه به افزایش قیمت کتاب‌، تخفیف‌های فصلی و دوره‌ای می‌تواند بسیار مفید باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها