پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
«رواق»؛ راوی کتاب‌های زندگی‌ساز

همدان - کتاب‌هایش انسان‌سازند؛ از زندگی، ائمه تا شهدا در کتاب‌هایش روایت شده است، رواق؛ کتابفروشی که زندگی می‌سازد.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - سیده فریده حسینی فرزام: نزدیک دانشگاه بوعلی در یک فضای دنج و خوش آب و هوا جانمایی شده است، چند پله پایین‌تر از سطح خیابان در کنار کتابسرای بوعلی، اما نامش رواق است.

وارد کتابفروشی که می‌شوی با کتاب‌هایی منظم چیده شده در کنار هم مواجه می‌شوی، قفسه‌ها طبقه بندی شده و هر بخش از طبقه به یک موضوع خاص اختصاص یافته که همین کار را برای مشتری راحت می‌کند.

«رواق»؛ راوی کتاب‌های زندگی‌ساز

موضوع کتاب‌ها عمومی است و همه اقشار را در برمی‌گیرد، از روانشناسی تا فلسفه و از کتب اجتماعی تا کودک و نوجوان همه و همه در آن یافت می‌شود.

کتاب با موضوع شهدایی چون چمران و آوینی و نویسندگان برجسته دفاع مقدس از جمله حمید حسام در این کتابفروشی به وفور یافت می‌شود و در معرض دید کتابخوانان قرار دارد.

خلاصه بگویم از آن کتابفروشی‌هایی است که دلت می‌خواهد ساعت‌ها بنشینی و از خواندن کتاب‌هایش لذت ببری.

«رواق»؛ راوی کتاب‌های زندگی‌ساز

با محمدرضا یوسفی، مسئول کتابفروشی رواق که صحبت می‌کنم از سابقه فعالیت کتاب‌فروشی‌اش اینگونه می‌گوید: سابقه فعالیت کتابفروشی به سال ۸۸ برمی‌گردد اما بنده از سال ۹۸ مسئول کتابفروشی شده‌ام.

اینکه چرا و چگونه کتابفروش شدم به نوعی توفیق اجباری بود، بعد از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان می‌خواستم در کنار ادامه تحصیل، کار کنم که با توجه به اینکه دایی من کتابفروش بود در کنار او مشغول به کار شده و ماندگار شدم.

«رواق»؛ راوی کتاب‌های زندگی‌ساز

او درباره اینکه در کتابفروشی کارهای خلاقانه‌ای دارند یا نه، بیان کرد: سال‌های قبل نشست‌هایی داشتیم، ولی چند سالی است، نداریم.

یوسفی افزود: کتاب‌های ما اکثر حوزه‌ها را شامل می‌شود؛ اما کتب مذهبی و دینی بیشتر است، کتاب با موضوع شهدا، دفاع مقدس، روانشناسی، تربیتی، سیاسی، اعتقادی، ازدواج و کودک و نوجوان نیز داریم.

«رواق»؛ راوی کتاب‌های زندگی‌ساز

یوسفی، نرخ بالای کتاب را موجب کاهش مطالعه و خرید کتاب دانست و یادآور شد: برای افزایش سرانه مطالعه در درجه اول باید در مورد قیمت کتاب صحبت کنیم و باید کمتر شود چون مردم به جیب خودشان نگاه می‌کنند و کتاب می‌خرند. قیمت کتاب چه برای کتابخوان‌ها و چه کسانی که تفریحی به مطالعه می‌پردازند، مهم است.

وی عنوان کرد: همه فروشگاه‌های مجازی نیز معتقدند در حوزه فروش کتاب اولویت اول تخفیف است و مردم نیز هنگام تخفیف بیشتر از کتاب استقبال می‌کنند.

«رواق»؛ راوی کتاب‌های زندگی‌ساز

مسئول کتابفروشی رواق ادامه داد: در سامانه بازار کتاب عضویت ندارند اما وجود چنین سامانه‌هایی برای دسترسی بهتر کتاب اثرگذار است.

او در خصوص استقبال دانشجویان از کتاب‌ها به علت نزدیکی رواق به دانشگاه نیز گفت: زمانی استقبال دانشجویان بیشتر بود ولی الان کمتر شده، هرچند فرقی نمی‌کند، مردم کلاً دیگر زیاد اهل مطالعه نیستند اما باز کسانی هستند که حاضرند برای کتاب پول خرج کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها