سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
همکاری کتابخانه‌های عمومی و کمیته امداد خمینی(ره) فارس

فارس -در راستای همکاری بیشتر و ارائه خدمات متنوع به عموم مردم، اداره کل کتابخانه های عمومی فارس و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، در مراسمی که با حضور محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس و مرتضی موصلی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برگزار شد، تفاهمنامه همکاری این دو دستگاه امضا و مبادله شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در این نشست با اعلام اینکه ارتباط قدیمی و مستحکمی بین دو دستگاه وجود دارد عنوان کرد: کمیته امداد، با سابقه کلان در محرومیت زدایی و کمک به جامعه و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با سابقه خود در ترویج فرهنگ کتابخوانی مکمل یکدیگر بوده و اهداف یکسانی را دنبال کردند.

محمدحسین فیروزی گفت: تشکیل این تفاهم نامه در سطح ملی و پیگیری آن در استان‌ها، آغاز خدمات رسانی بیشتر به خانواده بزرگ کمیته امداد خواهد بود. آمادگی داریم که فراتر از این تفاهم نامه برای همکاری بیشتر با این سازمان؛ برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی ارائه خدمات به عموم مردم را از وظایف ذاتی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برشمرد و گفت: از این پس، جامعه هدف و خانواده بزرگ مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمله مخاطبان اصلی کتابخانه‌های عمومی خواهند بود که برای آنها برنامه‌ریزی فرهنگی صورت می‌گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس تأکید کرد: نگاه ما بر توسعه خدمات و ارائه برنامه‌های متنوع به جامعه و طیف‌های مختلف است و محدودیت برای ارائه خدمات نداریم.

به گفته وی علاوه بر اجرای برنامه‌های کلان در سطح استان، ادارات کتابخانه‌های و نمایندگان کمیته امداد در شهرستان‌های استان نیز می‌توانند برنامه‌های متنوع و مشترک اجرا کنند.

فیروزی در ادامه با اشاره به بازگشایی کتابخانه عمومی شهید آیت الله دستغیب در سال جاری تصریح کرد: بازسازی کتابخانه عمومی شهید آیت الله دستغیب شهر شیراز، ایجاد نسل جدید کتابخانه‌های عمومی در استان بود؛ به زودی چندین کتابخانه در این سطح پروژه، افتتاح خواهد شد.

وی با اعلام اینکه در کتابخانه‌های جدید بخش ویژه توان خواهان برای ارائه خدمات به گروه‌های خاص در نظر گرفته شده است، گفت: ۱۷ مرکز «خدمات روانشناسی و مشاوره راه زندگی» در کتابخانه های عمومی ۱۵ شهرستان با همکاری کمیته امداد راه‌اندازی شده است که از این پس کارگاه‌های رایگان برای مخاطبان خواهند داشت.

تفاهم‌نامه همکاری آغازی برای خدمات جدید و فعالیت‌های مشترک دو سازمان در استان خواهد بود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس نیز در این نشست عنوان کرد: کمیته امداد از جمله نهادهایی بود که به برکت انقلاب اسلامی و به واسطه اهتمام بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی (ره) در سال ۵۷ تشکیل شد.

وی اضافه کرد: در ابتدا هدف این بنیاد ارتقای شاخص‌های معیشتی بود؛ اما به مرور به سمت توانمندسازی گروه‌های هدف در حوزه‌های اقتصادی، فکری و فرهنگی سوق یافت.

مرتضی موصلی توجه به ارتقای حوزه فکری و فرهنگی مخاطبان را از جمله اهداف اصلی این نهاد برشمرد و گفت: اگر در این بخش فرهنگی سرمایه گذاری نکنیم. توسعه شاخص‌های دیگر امکان‌پذیر نخواهد بود.

به گفته او، کمیته امداد، توجه به سبک زندگی و توسعه زیرساخت‌ها در حوزه فرهنگ و اشتغال و کارآفرینی را دنبال می‌کند.

موصلی با بیان اینکه باید ظرفیت دیگر دستگاه‌ها را در راستای هم افزایی شناسایی کنیم، اضافه کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سازمانی پرتلاش تأثیرگذار و آموزشی است و محدود به بخش فرهنگی نمی‌شود، بلکه دستاوردهای کلان در حوزه اجتماعی داشته است. با همکاری‌های مشترک می‌توان برنامه ها را توسعه داد تا بتوانیم بهترین خدمات را به عموم مردم از جمله مددجویان کمیته امداد فراهم کنیم.

موصلی تصریح کرد: جامعه هدف کمیته امداد طیف‌های مختلفی از جمله دانش آموزان، دانشجویان، زنان سرپرست خانوار و … را شامل می‌شود. می‌توان برای گروه‌های مختلف برنامه‌ریزی‌های متنوع در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی در نظر گرفت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس گفت: مجموعه کمیته امداد ظرفیت‌های فراوانی دارد که در کنار توان کتابخانه های عمومی در شاخص‌های علمی و فرهنگی می‌تواند در برنامه‌ریزی کلان فرهنگی در استان تأثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: این تفاهم‌نامه آغازی برای خدمات جدید و فعالیت‌های مشترک دو سازمان در استان خواهد بود.

به گزارش ایبنا؛ در پایان تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی و کمیته امداد خمینی (ره) فارس امضا و مبادله شد؛ همچنین در ادامه ۱۷ مرکز «خدمات روان شناسی و مشاوره راه زندگی» در کتابخانه‌های عمومی استان فارس افتتاح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها