چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
کتاب «بهار آن سوی پنجره است» رونمایی شد

همدان - با حضور اهالی فرهنگ و هنر، از کتاب «بهار آن سوی پنجره است» در منزل مرحوم مینا آذرافشان نویسنده کتاب رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، صبح چهارشنبه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و اهالی فرهنگ و هنر در منزل مرحوم مینا آذرافشان از آخرین کتاب وی با عنوان بهار آن سوی پنجره است رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در جمع اهالی فرهنگ و هنر در این مراسم گفت: تفاوت هنرمندان با سایر مردم در نوع نگاه آنها به موضوعات پیرامونی خودشان است به طوری که هنرمند از جزئی‌ترین مسائل روز که برای مردم عادی امری تکراری است اثری خارق‌العاده خلق می‌کند و برای همین است که هنر یک هنرمند تا سالها برای جامعه ماندگار است.

مسعود ویژه گفت: قطعاً روح بزرگ خانم آذرافشان برای آثاری که در رشته‌های مختلف مانند نقاشی و ادبیات از جمله سرایش شعر داشتند ماندگار است و تا سالیان سال آثار او در بین مردم و اهالی فرهنگ و هنر خواهد ماند.

ویژه در ادامه افزود: یکی از اقداماتی که ما در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حفظ فرهنگ همدان انجام داده‌ایم برگزاری بزرگداشت و تجلیل از مشاهیر و فرهیختگان همدان و سایر همایش‌های مختلف فرهنگی و هنری مانند برگزاری روز همدان است.

کتاب «بهار آن سوی پنجره است» رونمایی شد

در این مراسم پس از صحبت‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان برخی از شاعران همدانی از جمله آقایان حمدیه و ترکمان به سرایش شعر پرداختند و در پایان از گالری نقاشی‌های این هنرمند فقید بازدید به عمل آمد.

مینا آذرافشان شاعر و نقاش توانجویی بود که از سه سالگی دچار بیماری «تحلیل عضلانی» یا «میوپاتی» شده بود که نقاشی‌هایش را از سال ۱۳۹۱ در گالری کوچکی که به همت مادر و دوستانش در گوشه‌ای از خانه ایجاد کرده بودند، به نمایش گذاشته بود، به همین دلیل این گالری را نخستین گالری شخصی نقاشی در همدان می‌دانستند. بیش از یکصد اثر سیاه قلم، آبرنگ و مدادرنگی در این گالری به نمایش در آمده بود.

کتاب «بهار آن سوی پنجره است» سومین اثر خانم آذرافشان است که بعد از فوتش به همت خانواده و مادرش توسط انتشارات چنار چاپ و منتشر شد.

نخستین مجموعه شعر این شاعر همدانی را نشر چنار در سال ۱۳۹۱ با نام «یاد ستاره» در همدان منتشر کرد، در شعرهای مینا هم مانند نقاشی‌هایش، نشانی از تلخی و نومیدی دیده نمی‌شد. او در این مجموعه از پرواز سروده و از رسیدن، این مجموعه شامل ۶۸ شعر است.

مجموعه شعر «این‌جا پاییز قدم می‌زند» دومین مجموعه شعر این شاعر همدانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها