چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
بخش کتابخانه‌ای موزه شهدای زنجان افتتاح می‌شود

زنجان- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: بخش کتابخانه‌ای موزه شهدای زنجان چند روز دیگر افتتاح می‌شود.

سید شمس الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: فاز مطالعاتی باغ موزه دفاع مقدس در استان زنجان در سال ۸۸ در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۴۰۰ که کار را به دست گرفتیم، دولت سیزدهم حمایت‌های خوبی از آن کرد و در دو سفری که شهید رئیسی به زنجان داشت، اضافه کرد: اعتبارات خوبی از سوی دولت به این پروژه تزریق شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان افزود: فاز نخست شامل قسمت اداری، کتابخانه و اسناد، سالن آمفی تئاتر و قسمتی از محوطه هفته دفاع مقدس امسال افتتاح خواهد شد.

موسوی افزود: این مرکز یکی از بزرگترین مراکز فرهنگی استان به‌شمار می‌رود و پذیرای جوانان و نوجوانان و خانواده‌های شهدا و ایثارگر خواهد بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه این مجموعه دارای سه فاز است، اضافه کرد: یک فاز مربوط به قسمت بیرونی موزه، یک فاز مربوط به قسمت اداری و فرهنگی و یک فاز هم مربوط به گالری‌ها است.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست این موزه هفته دفاع مقدس امسال افتتاح می‌شود، افزود: تلاش ما این است تا سال ۱۴۰۴ سه فاز تکمیل و مورد استفاده قرار بگیرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان افزود: در این راستا قریب به ۲۰۰ هزار سند مربوط به شهدای استان زنجان در قالب خاطرات شهدا، اسناد مربوط به وصیت نامه شهدا و زندگی نامه آنها تدوین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط