شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲
افتتاح و کلنگ زنی ۸ پروژه کتابخانه‌ای در استان فارس در هفته دولت

فارس- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از افتتاح و کلنگ زنی ۸ پروژه کتابخانه خبر داد و گفت: ۱۷ مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره نیز در کتابخانه‌های عمومی فارس به مناسبت هفته دولت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، محمدحسین فیروزی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت به تشریح برنامه‌ها و پروژه‌های عمرانی کتابخانه‌های عمومی استان فارس پرداخت و گفت: همزمان با هفته دولت، ۸ پروژه کتابخانه‌ای در استان فارس افتتاح و کلنگ زنی شد.

وی اعلام کرد: علاوه بر بازگشایی کتابخانه عمومی «معرفت» عمادشهر لارستان، دو پروژه کتابخانه‌ای در فارس کلنگ زنی شده که این پروژه ها شامل کتابخانه عمومی شهر کوره شهرستان اوز با زیربنای ۲۸۰ متر مربع و کتابخانه‌های عمومی شهر ارسنجان با زیربنای ۶۰۰ متر مربع است.

فیروزی از بهره‌برداری از ۵ سالن مطالعه در استان فارس خبر داد و گفت: با افتتاح این سالن های مطالعه مجوزدار در مجموع ۱۹۵ صندلی به ظرفیت سالن‌های مطالعه استان اضافه شده است.

او با بیان اینکه سالن مطالعه «ملل» با ظرفیت ۳۴ نفر، سالن مطالعه «ویرگول» با ظرفیت ۳۹ نفر و سالن مطالعه «شیوا» با ظرفیت ۴۰ نفر در شهر شیراز به بهره‌برداری رسید، اضافه کرد: افزون بر این، سالن مطالعه «هدف برتر» در شهر نورآباد شهرستان ممسنی با ظرفیت ۴۲ نفر و سالن مطالعه «نور» در شهر مرودشت با ظرفیت ۴۰ نفر به تعداد سالن‌های مطالعاتی استان اضافه شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی همچنین افتتاح ۱۷ مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره در کتابخانه‌های عمومی فارس را از دیگر برنامه‌های هفته دولت برشمرد و تصریح کرد: این مراکز با هدف ارائه خدمات مشاوره به کاربران و در راستای تفاهم نامه ملی نهاد کتابخانه‌های عمومی و کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در کتابخانه های عمومی استان فارس راه‌اندازی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها