دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
کتابخانه عمومی در روستای امیرآباد بیرجند به بهره‌برداری رسید

خراسان جنوبی_ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از بهره برداری ساختمان جدید کتابخانه عمومی عبدالکریم اشراق بیرجندی در روستای امیرآباد شهرستان بیرجند با حضور معاون استاندار خراسان جنوبی خبرداد.

محمود حاجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند گفت: عملیات اجرایی ساختمان این کتابخانه سال ۱۳۹۶ در زمینی به مساحت ۴۸۰ متر مربع و زیربنای ۲۰۰ متر مربع آغاز شد.

حاجی افزود: مجری ساخت این کتابخانه بسیج سازندگی استان بوده و ۳۳ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و تجهیز آن هزینه شده است.

وی گفت: در مخزن کتابخانه ۱۲ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در ۱۰ رده موضوعی وجود دارد و در سه بخش کودک، نوجوان و کمک درسی به اعضا خدمات ارایه می‌دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی بیان کرد: جمعیت روستای امیرآباد بیش از ۱۲ هزار نفر است که اکنون ۶۶۰ نفر در کتابخانه اشراق بیرجندی عضویت دارند.

وی ادامه داد: کتابخانه این روستا سال ۱۳۸۷ افتتاح شده بود اما نیاز به توسعه، تجهیز و بازسازی داشت و سال‌ها اداره کل نوسازی، متولی نوسازی و بازسازی این کتابخانه بود اما اقدامی صورت نگرفت و پروژه در اختیار بسیج سازندگی قرار گرفت و تکمیل شد.

حاجی با اشاره به نقش کتابخانه‌ها در آموزش‌های منجر به اشتغال تصریح کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، امسال بیش از ۱۰۰ دوره آموزشی در محیط کتابخانه‌ها برگزار شد.

وی گفت: انتظار داریم با حمایت مالی استانداری در کنار برگزاری دوره‌های آموزشی اشتغالزا، در محوطه کتابخانه روستای امیرآباد محیطی راه‌اندازی شود تا زنان خانه‌دار به عنبه عنوان شرکت تعاونی بتوانند محصولات تولیدی خود را به فروش برسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها