سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۵
اختتامیه کتاب سال استان ایلام نیمه دوم سال جاری برگزار می شود

ایلام- معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: آئین اختتامیه کتاب سال استان ایلام، نیمه دوم سال جاری برگزار می‌شود.

منصور محبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام با اشاره به برگزاری هفتمین دوره جایزه کتاب سال استان گفت: فراخوان هفتمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام از چند ماه پیش در میان جوامع مختلف هدف توزیع و منتشر شده و آثار در حال دریافت به دبیرخانه مستقر در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

محبی ادامه داد: مولفان بومی استان ایلام می‌توانند در تمام موضوعات و مولفان غیربومی با موضوع ایلام، ۲ جلد از کتاب خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی با اشاره به زبان آثار منتشرشده برای شرکت در این رویداد فرهنگی ادامه داد: زبان رسمی فارسی، محوریت زبان آثار منتشر شده است و با عنایت به تنوع زبانی، گویشی و لهجه‌ای در استان ایلام و با هدف حمایت از آثار منتشرشده به زبان کردی و لهجه‌ها و گویش‌های زیر مجموعه آن، دبیرخانه همچون دوره‌های قبل، از این نوع کتاب منتشرشده استقبال می‌کند.

معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد: آثار به زبان‌های کردی و لری و… باید توسط ناشران رسمی و با رعایت اصول فنی و ضوابط قانونی نشر، چاپ و منتشرشده باشند.

محبی ۱۵ مهرماه سال جاری را آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه هفتمین دوره جایزه کتاب سال ایلام اعلام کرد و گفت: آثار منتشرشده به زبان‌های فارسی و کردی باید تا این تاریخ به دبیرخانه ارسال شود تا بعد از بررسی و کارشناسی اولیه توسط همکاران این بخش، برای ارزیابی و داوری به دبیرخانه مرکزی تهران ارسال شوند.

مؤلف کتاب «شخصیت‌پردازی در رمان جنگ با تکیه بر پنج رمان برتر دهه هشتاد» ادامه داد: ناشران، مولفان و علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های خود را به نشانی ایلام: خیابان رسالت، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان (دبیرخانه جایزه کتاب سال استان) کدپستی ۶۹۳۱۹۵۹۳۴۹ ارسال و در صورت لزوم با شماره‌های: ۰۹۱۸۸۴۱۳۷۵۳-۰۹۳۷۷۷۰۰۷۴۷ تماس بگیرند.

وی ادامه داد: برگزاری جایزه کتاب سال استان ایلام، فرصت خوبی برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ادبی و پژوهشی ناشران و مؤلفان است که می‌توانند قابلیت‌ها و شایستگی‌های خود را به جوامع هدف نشان دهند، ضمن اینکه جایزه کتاب سال، معیاری برای کیفیت آثار تولید شده در حوزه چاپ و نشر و بررسی نقاط ضعف و قوت آن‌هاست و نقش مهم و موثری در تقویت همگرایی و همکاری میان ناشران و مؤلفان و کنشگران حوزه کتاب ایفا می‌کند.

اختتامیه کتاب سال استان ایلام نیمه دوم سال جاری برگزار می شود

به گزارش ایبنا، دوره اول جایزه کتاب سال استان ایلام (در سال ۱۳۹۶) توسط مؤسسه فرهنگی هنری فراسوی فصل پنجم هنر برگزار شد و اجرای دوره‌های دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم و هفتم بر عهده مؤسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام به مدیریت ملوک هاشمی بوده و با عنایت به سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران، هفتمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام، به صورت دوسالانه و در نیمه دوم سال جاری برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها