چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
افتتاح نخستین انجمن شعر آیینی در لرستان

لرستان - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، از افتتاح نخستین انجمن شعر آیینی در این استان خبر داد.

اعظم روانشاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، با اعلام این خبر گفت: نخستین انجمن شعر آیینی استان با هدف اعتلای فرهنگ شعری در استان و توجه ویژه به استعدادهای شعر آیینی تشکیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه این انجمن می‌تواند در توسعه و تعمیق اشعار در حوزه شعر آیینی نقش بسیار موثری داشته باشد، گفت: شعر آیینی از دیرباز مورد توجه شعرای اهل بیت (ع) بوده و در لرستان نیز پیشینه درخشانی دارد.

روانشاد تاسیس انجمن شعر آیینی استان لرستان را آغاز تحول در ادبیات آیینی استان دانست و گفت: در این انجمن آموزش و پژوهش سرلوحه امور قرار می‌گیرد و ارتباط شاعران به لحاظ ارائه اشعار با ساختار ادبی قوی و محتوایی تقویت خواهد شد.

وی با اشاره به برخی از اهداف این انجمن گفت: شناسایی، جذب و پرورش شاعران آئینی، راه‌اندازی دفتر انجمن شعر آیینی در سایر شهرستان‌های استان، برگزاری همایش‌های ملی منطقه‌ای شعر آیینی در استان، برگزاری کارگاه‌های تخصصی شعر و تولید و انتشار این شاعران از جمله دیگر اهدافی است که انجمن در استان دنبال خواهد کرد.

روانشاد با اشاره به اینکه شعر آیینی کشورمان یکی از جریان های مهم شعر پس از انقلاب اسلامی است افزود: از ابتدای پیدایش شعر فارسی تا به امروز، شعر آیینی و شیعی از جریان‌های مهم بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه مسئولیت این انجمن را میثم جعفری از شاعران آیینی برجسته استان به مدت دو سال عهده‌دار خواهد بود، افزود: انتظار می‌رود با راه‌اندازی این انجمن در استان این نوع ادبی بتواند به جایگاهی برسد که از آن انتظار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها