چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
«سوال موموکی» در لنجرود جمع خوانی شد

مرکزی– جمع خوانی و معرفی کتاب «سوال موموکی» تالیف کلرژوبرت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز لنجرود استان مرکزی با حضور جمعی از اعضای پسر این کانون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، در این جمع خوانی و معرفی کتاب «سوال موموکی» نوشته «کلرژوبرت» نویسنده کودک موضوع و پیرنگ داستان بر آن است که «موموکی» موش کور کوچکی است که یک سوال خیلی مهم دارد. یک روز تصمیم می‌گیرد راه بیفتد تا سوالش را از حیوانات بپرسد. این موش کور کوچولو فکر می‌کند به علت ضعیف بودن چشمانش نمی‌تواند خدا را ببیند.

پس یکی یکی به سراغ دوستانش می‌رود و از آنها می‌پرسد خدا چه شکلی است؟ ولی می‌فهمد آنها هم هیچ وقت خدا را ندیده‌اند. سرانجام از اینکه می‌فهمد علت ندیدنش این نیست که خدا دوستش نداشته و به او چشمان ضعیف داده؛ بلکه شاید به این دلیل است که خدا بفهمد بندگانش با جود ندیدن او؛ چقدر به یادش هستند و او را دوست دارند؛ خوشحال می‌شود.

«سوال موموکی» در لنجرود جمع خوانی شد

کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر در ۱۹۶۱ در پاریس در یک خانواده مسیحی به دنیا آمد و بزرگ شد. او در ۱۹ سالگی به اسلام گروید و هنگام ازدواج به ایران مهاجرت کرد.

کلرژوبرت خودش داستان‌هایش را تصویر می‌کشد. با نگاهی گذرا به آثار او؛ می توانید به راحتی مشغله‌های او را با موضوعاتی چون ایمان و دین؛ هویت؛ روابط کودکان با محیط اطراف و غیره درک کنید. بیشتر آثار این نویسنده برای کودکان در سنین ابتدایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها