جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
رونمایی از ۷۳ عنوان کتاب مستند شهدا در شیراز

فارس- رئیس کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس از چگونگی برپایی دومین کنگره شهدای استان خبر داد و گفت: ۷۳ عنوان کتاب مستند شهدا در شیراز می شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، مرتضی آل علی گفت: بنا داریم تا زمان برگزاری دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس که در آبان‌ماه امسال برگزار می‌شود، هر هفته یک نشست خبری با موضوع کنگره برای کمیته‌های ستاد کنگره برگزار کنیم.

وی از تشکیل ۲۵ کمیته ذیل ستاد برگزاری دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس خبر داد و گفت: در راستای برگزاری کنگره ۳ سال تلاش انجام دادیم و تاکنون جلسات متعددی در این رابطه برگزار شده است.

آل‌علی، یکی از دستاوردهای دومین کنگره شهدای فارس را احصا یک هزار و ۶۰۰ سوژه دفاع مقدس اعلام کرد و افزود: تلاش می شود این سوژه‌ها تبدیل به کتاب شوند تا مورد استفاده پژوهشگران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فارس در برگزاری یادواره‌های شهدا پیشتاز است، گفت: در راستای برگزاری دومین کنگره شهدای فارس، ۷ هزار و ۴۳۲ پیش یادواره و اجلاسیه شهدا در سطح استان برگزار می‌شود.

رئیس کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس ادامه داد: این اجلاسیه‌ها در سطح شهرستانی، استانی، قشری، ملی و بین‌المللی برگزار می شود که اجلاسیه اصحاب رسانه جبهه مقاومت طی روزهای ۱۵ و ۱۶ مهرماه سال جاری به صورت بین‌المللی و اجلاسیه‌های شهدای ارتش و شهدای زن به صورت ملی برگزار خواهد شد.

به گفته او، بالغ بر ۳۴ عنوان برنامه شاخص استانی و ملی در راستای برگزاری دومین کنگره شهدای فارس برگزار خواهد شد که اولین برنامه تجلیل از پدران و مادران شهدا همراه با رونمایی از ۷۳ عنوان کتب مستند شهدا در تاریخ ۲۲ شهریور برگزار می‌شود.

آل علی، همچنین ضبط و پخش برنامه راوی‌شو در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۲ شهریورماه جاری در استودیو امین تاریخ شیراز را از دیگر برنامه های دومین کنگره شهدای فارس عنوان کرد و گفت: از ابتدا تا انتهای مهرماه امسال هر روز چندین برنامه درراستای دومین کنگره شهدای فارس در سطح استان اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری برنامه ستاره‌های شهر به مدت ۳ شب در گلزار شهدای شیراز در هفته دفاع مقدس با روایتگری حسین یکتا از دیگر برنامه‌های دومین کنگره شهدای فارس است، خاطر نشان کرد: همچنین ۲۲ مستند تلویزیونی و ۱۷ فیلم کوتاه درباره شهدای فارس تولید شده است که همه این‌ها در مهرماه اکران خواهند شد.

رئیس کنگره سرداران و ۱۵ هزارشهید استان فارس، برگزاری تئاترهای صحنه‌ای و میدانی با موضوع شهدا و برپایی اجلاسیه‌های تخصصی را از دیگر برنامه‌های برشمرد و تصریح کرد: اجلاسیه شهدای ادیان توحیدی در ۱۱ مهرماه امسال برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجلاسیه اصلی از ۴ آبان ماه با برگزاری اجلاسیه شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در حرم مطهر آغاز خواهد شد، افزود: دومین اجلاسیه ۱۵ هزار شهید استان فارس در تاریخ ۴ تا ۱۰ آبان‌ماه امسال در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی فارس در شهرک گلستان شیراز برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها