جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴
تأثیر فضای مجازی بر کاهش کتاب و کتابخوانی انکار ناپذیر است

مرکزی – نویسنده دو کتاب «درسایه سار لجور» و « مهارت های فرآیند تدریس » ضمن بیان اینکه سرانه مطالعه هر کشور یکی شاخص‌های رشد و توسعه آن کشور به شمار می‌رود، گفت: امروز شبکه‌های اجتماعی تغییرات زیادی در تمامی حوزه‌ها به ویژه کتاب و کتابخوانی ایجاد کرده است.

حسین معافی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک اظهار کرد: ورود فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تغییرات زیادی در تمامی حوزه‌ها به ویژه کتاب و کتابخوانی ایجاد کرده است که باید تدابیر درستی برای افزایش مطالعه و خواندن کتاب ایجاد شود.

این نویسنده و مدرس دانشگاه، زنده نگهداشتن سنت‌ها و آئین‌های کهن؛ کتاب‌های تالیف شده با زبان و گویش‌های محلی و کتب تاریخ و فرهنگ هر استان و شهر را یکی از راه‌های ترویج فرهنگ و ادب عنوان کرد و افزود: این تدبیر می تواند میراثی گرانبها برای آیندگان باشد.

وی خاطرنشان کرد: اما شهروندان خیلی استقبال خوبی از این نوع کتاب‌ها نمی کنند و آشنایی لازم با مولفین ندارند. متاسفانه شاهد این روند در استان مرکزی هستیم.

این نویسنده و مدرس دانشگاه، برخی از راهکارها را برای افزایش مطالعه کتاب و آشنایی با تالیفات نویسندگان محلی و منطقه‌ای به خصوص استان مرکزی که مهد مفاخر و مشاهیر ایران زمین است را تشریح کرد و گفت: پیگیری موضوع و قبول مسئولیت توسط موسسات دولتی و غیردولتی؛ مولفین و دغدغه‌مندان حوزه فرهنگ و هنر، هماهنگی با کتابفروشی‌ها برای خوانش بخش‌های جذاب کتاب‌های مولفین استان‌ها در حضور علاقمندان در کتابفروشی‌ها.، تولید محتوا و تالیف کتاب‌هایی که با ذائقه و سلیقه نوجوانان و جوانان که نسل دیجیتال هستند همخوانی داشته باشد، از جمله این راهکارها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها