یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
هفتمین جشنواره صنعت چاپ در سنندج برگزار می‌شود

کردستان - معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری هفتمین جشنواره صنعت چاپ در سنندج خبر داد و گفت: این جشنواره با همکاری اتحادیه چاپ و نشر و اتاق اصناف استان برگزار و در آن از تلاش‌ها و خدمات تلاشگران این حوزه تقدیر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، عیسی فلاحی، ظهر یکشنبه در دیدار با رئیس اتاق اصناف و اتحادیه چاپ و نشر استان کردستان ضمن قدردانی از تلاش‌های بی شائبه فعالان این حوزه اظهار کرد: هر ساله به مناسبت یازدهم شهریور سالروز ملی شدن صنعت چاپ، جشنواره‌ای با این عنوان برگزار می‌شود و امسال نیز در همین راستا با همکاری اتحادیه چاپ و نشر و اتاق اصناف استان، هفتمین دوره از این جشنواره برگزار و از تلاش‌ها و خدمات تلاشگران این حوزه تقدیر می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت چاپ و نشر عنوان کرد: صنعت چاپ در طول تاریخ بر بسیاری از حوزه‌های فرهنگ و هنر و صنعت تاثیر گذاشته و از بسیاری از صنایع دیگر نیز تاثیرپذیر بوده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: صنعت چاپ علاوه فعالیت‌های اقتصادی، دارای رسالت بزرگی در مبحث کتاب و کتابخوانی و بطور کلی فرهنگ مکتوب هر کشور است.

فلاحی ادامه داد: بدون شک دانایی از طریق فضای مجازی اتفاق نخواهد افتاد مگر از طریق فرهنگ مکتوب و کتاب.

وی ضمن قدردانی از همه فعالان عرصه صنعت چاپ استان کردستان تصریح کرد: چاپخانه‌ها میراث‌دار فرهنگ بزرگی هستند؛ علاوه بر تاثیرگذاری در توسعه استان، بر بسیاری از حوزه‌های فرهنگی نیز تاثیرگذار بوده است.

وی بر ایجاد پل ارتباطی بین چاپ و نشر و صنعت تاکید کرد و بیان داشت: با تحقق این مهم فعالیت ها در حوزه چاپ و نشر با سرعت و کیفیت بهتری انجام می شود و فعالان این حوزه با انگیزه بیشتری به فعالیت خود ادامه می دهند چرا که چراغ صنعت چاپ و نشر استان را فعالان صنعت چاپ و نشر روشن نگه می دارند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش می‌کنیم هفتمین جشنواره صنعت چاپ چهارم مهرماه در محل پردیس شماره دو سینما بهمن سنندج برگزار شود.

رئیس اتاق اصناف استان کردستان نیز در ادامه این دیدار ضمن قدردانی از معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان برای برگزاری منظم این برنامه، بر همکاری اتاق اصناف و اتحادیه چاپ و نشر در برگزاری هر چه بهتر این برنامه تاکید کرد.

شهاب ناصری عنوان کرد: حوزه چاپ و فعالان این حوزه تلاشگران بی منت در عرصه خدمتگزاری به فرهنگ کردستان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها