دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶
سیزدهمین جشنواره فیلم اردیبهشت در بندرعباس آغاز به کار کرد

هرمزگان - سیزدهمین جشنواره فیلم اردیبهشت در دو بخش استانی و ملی در بندرعباس آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، سیزدهمین جشنواره فیلم اردیبهشت در دو بخش استانی و ملی از تاریخ ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ به همت انجمن سینمای جوانان ایران دفتر هرمزگان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان در سالن فرهنگ فرهنگسرای طوبی بندرعباس، آغاز به کار کرد.

این جشنواره به منظور پویایی جریان فیلم سازی در استان و شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه و ایجاد رقابت سازنده بین فیلم سازان تا ۲۰ شهریور ادامه خواهد داشت.

در این دوره از جشنواره آثاری که با رویکردی خلاقانه و نوآورانه با توجه به سینمای بومی، پوشش و لباس محلی اقوام هرمزگان تا حجاب کامل، جوانی جمعیت و تاکید بر هویت بخشی ملی دریای خلیج فارس بودند از اهمیت ویژه ایی برخوردار و در اولویت انتخاب و داوری قرار گرفت.

منظور از ملی همه استان‌های همجوار با دریا (هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، خوزستان، گلستان، مازندران، گیلان) و به منظور حفظ گنجینه های ارزشمند میراث فرهنگی دریا محور است.

اعلام عمومی فراخوان جشنواره خرداد ماه ۱۴۰۳ و آخرین مهلت ارسال آثار ۱۰ مردادماه بود که با توجه به استقبال زیاد و درخواست هنرمندان تا ۲۵ مردادماه تمدید شد.

شورای سیاست گذاری سیزدهمین جشنواره فیلم اردیبهشت، اسمعیل جهانگیری، ابراهیم احمدی، سعید عبدلی زاده، ایمان مراد کهوری، انوشیروان پیشدار، محمود شاکری، محمود شهبازی، علی خائف، خوبیار سالاری و فروزان کهوری نژاد هستند.

مسئولیت شورای اجرایی این جشنواره نیز بر عهده غفور شهبازی، آرسان صفا، محسن دهقانی، عماد صادقی، محسن عباسی و زهرا کریمی است، اعضا هیا ت انتخاب هم ایمان مراد کهوری، ابراهیم احمدی و سید رضا هاشمی زاده هستند و داوری آثار بر عهده پیروز کلانتری، داریوش غریب زاده و خوبیار سالاری خواهد بود.

۱۴۳ اثر از شهرستان بندرعباس، بخش رویدر، شهرستان میناب، شهرستان جاسک، بخش فین، جزیره قشم و شهرستان بستک به دبیر خانه سیزدهمین جشنواره فیلم اردیبهشت ارسال شده بود که در بخش ملی ۱۱ اثر و در بخش استانی نیز ۴۰ اثر منتخب شدند.

به گزارش ایبنا، سیزدهمین جشنواره فیلم اردیبهشت صبح‌ها از ساعت ۹ الی ۱۳، نشست آموزشی با موضوع: ایده یابی از موضوع‌های بومی با حضور استاد داریوش غریب زاده؛ و عصر های نمایش فیلم های بخش مسابقه از ساعت ۱۷ الی ۲۱ در فرهنگسرای طوبی بندرعباس واقع در کوی آیت‌الله غفاری برگزار می‌شود. جلسه نقد و بررسی آثار هر روز از ساعت ۲۱ الی ۲۲ و ۳۰ و اختتامیه جشنواره ساعت ۱۹ روز ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۳ در سالن فرهنگ فرهنگسرای طوبی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها