دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
«بر شانه‌های خویش» رونمایی می‌شود/ چالش‌های زندگی دختری با نقص عضو در یک اثر

اصفهان – «بر شانه‌های خویش»، ماجرای رویارویی دختری با نقص عضو، روز سه‌شنبه در خانه صفوی رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، نویسنده این اثر با اشاره به سیر علاقه‌مند شدن به کتاب و نوشتن و انگیزه‌اش برای نوشتن این اثر، با بیان اینکه در هنرستان فیلمنامه زیاد می‌نوشتم و در دانشگاه سه فیلم کوتاه را کارگردانی و نویسندگی کردم که فیلم‌های «خاکستری»، «کفش» و مستند «صلح» عناوین این سه اثر است، اظهار کرد: زمان کودکی در ارتباط با دیگران راحت نبودم؛ اما با کتاب‌ها بسیار راحت بودم و همیشه دوست داشتم خودم یک کتاب خلق کنم. این علاقه در مرور زمان ادامه داشت و در نوجوانی وقتی کتابی می‌خواندم، آن کتاب برایم تمام نمی‌شد و بعد از پایان کتاب، در ذهنم تازه شروع می‌شد و گاهی داستان کتاب را تغییر می‌دادم و داستان جدیدی برای خودم خلق می‌کردم.

«بر شانه‌های خویش» رونمایی می‌شود/ چالش‌های زندگی دختری با نقص عضو در یک اثر

نگار صراف افزود: از آنجا حس کردم در این زمینه استعداد زیادی دارم و در کنارش به خاطر رشته تحصیلی‌ام زیاد می‌نوشتم. سال‌ها بعد بیمار شدم و در دوران بیماری علاقه‌ام به کتاب و مطالعاتم چند برابر شد. چون در آن زمان چشم و دستم درگیر شده بود؛ اما به‌خوبی می‌توانستم بشنوم و کتاب‌های صوتی زیادی را گوش می‌کردم. آن زمان که جسمم برای چند ماه خودش را مرخص کرده بود، حس کردم ذهنم بازتر شده است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارم. بنابراین شروع به نوشتن این کتاب کردم.

نویسنده اصفهانی درباره داستان «بر شانه‌های خویش» گفت: این کتاب درباره دختری است که با نقص عضو متولد می‌شود. او فردی خوش‌بین بوده و در خانواده خوبی بزرگ می‌شود؛ اما چالش‌هایی نیز در زندگی‌اش دارد. او وارد اجتماع می‌شود و ازدواج می‌کند و همچنان با چالش‌های بیشتری روبه‌رو می‌شود. در این میان بیمار هم می‌شود و می‌آموزد چطور با بیماری‌اش کنار بیاید. تمام سیر داستان درباره چگونگی نقد و تحلیل این شخصیت توسط خودش است و او در زندگی به دستاوردهایی می‌رسد. این دختر با گذران این سیر دیدش به زندگی تغییر کرده و آدم جدیدی خلق می‌شود. من برای نوشتن این داستان از تجارب خودم استفاده کردم؛ اما صرفاً زندگی خودم نیست.

«بر شانه‌های خویش» رونمایی می‌شود/ چالش‌های زندگی دختری با نقص عضو در یک اثر

این دانش‌آموخته رشته سینما در خصوص بازخوردهای مخاطبان بیان کرد: با مشاهده نظرات فروشگاه‌های آنلاین که این کتاب را می‌فروشند، بازخوردها را متوجه شدم. همه به سادگیِ متن و روانی قلم بازخورد مثبت نشان داده بودند و اینکه هنگام خواندن کتاب حس نمی‌کنند کتابی را دست گرفته‌اند؛ بلکه حس می‌کنند نویسنده کنارشان نشسته و درد دل کرده و مسائلی را با آنها به اشتراک گذاشته است. یکی از قوت‌های این کتاب این است که خواننده انرژی زیادی برای خواندنش صرف نمی‌کند و داستان خواننده را پله به پله با خود همراه می‌کند. بخش‌های زیادی از کتاب زیر تیغ ممیزی رفت؛ اما آموختم وقتی نمی‌شود مسائلی را گفت، باید کلیدهایی را به خواننده داد. این کلیدهایی که به خواننده دادم، باعث شد مخاطب مسائل را درک کند و با ذهن خودش همراه داستان شود و این یکی از قوت‌های کتاب است.

صراف گفت: هرکسی برای نوشتن دلایل مختلفی دارد و من نیز براساس دلایل زیادی تصمیم به نوشتن این کتاب گرفتم. در زندگی‌های امروزی که همه به نحوی با مسائل درگیرند، امیدوارم کتابم برای خوانندگان راهگشایی برای مواجهه با مسائل زندگی باشد و به آنها انگیزه دهد.

گفتنی است؛ جشن رونمایی و امضای کتاب «بر شانه‌های خویش» سه‌شنبه ساعت ۱۸ در خانه صفوی واقع در خیابان خاقانی، نبش کوچه ۳۱ با همکاری انجمن ادبی هنگام و مجله «آفاق اشراق» برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها