سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵
کانون‌های مساجد زنجان به کتابخانه مجهز می‌شوند

زنجان- به همت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون‌های مساجد شهرستانی، همه کانون‌ها به کتابخانه مجهز می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمدره گفت: نمایشگاه نماز و مسجد در قالب نقاشی؛ کتاب و ارائه آثار هنری با موضوع مسجد در خرمدره برگزار شد.

زهرا باقرزاده افزود: این برنامه با حضور کودکان و نوجوانان و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا شد و کودکان تعابیر و تصورات کودکانه خود را از مسجد، نماز و مهدویت به تصویر کشیدند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمدره هدف از برپایی این برنامه را ترویج فرهنگ نماز و ارج نهادن به نقش مساجد و پاسداری از آن‌ها به‌عنوان مکانی مقدس و همچنین ترویج فرهنگ مهدویت وانتظار عنوان کرد و گفت: این رویداد بهانه خوبی برای آشنایی هرچه بیشتر کودکان با اماکن مذهبی است.

وی تصریح کرد: مأنوس کردن کودکان با مساجد در ایام کودکی می‌تواند ارتباط آنها با مساجد در ایام نوجوانی و جوانی را به دنبال داشته باشد و کودکانی که با مساجد و اماکن مذهبی انس و الفت داشته باشند به‌راحتی مورد انحراف واقع نخواهد شد.

شورای فرهنگ عمومی در طارم برگزار شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طارم در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: یکی از موضوعاتی که نیازمند توجه بیشتری به لحاظ آسیب زایی است؛ فضای مجازی است.

منوچهر شعبانی با اشاره به نقش موسسات فرهنگی و کانون‌های مساجد در فرهنگ‌سازی موضوعات مختلف افزود: موسسات فرهنگی و هنری و آموزشگاه‌های آزاد و همچنین کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و مربیان هنری نسبت به برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان طارم ۲۹ باب کانون فرهنگی هنری با ۷۴۹ نفر عضو دارد، گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در کنار برنامه‌های اعتقادی جذابیت لازم برای حضور پررونق این قشر در مساجد را فراهم می‌کند.

۳۴۰۰ نفر عضو کانون‌های مساجد خرمدره هستند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خدابنده با اشاره به پایش کتابخانه‌های کانون‌های مساجد استان افزود: در حال حاضر ۹۳ باب کانون فرهنگی هنری مساجد در خدابنده فعال است.

بابک جهانشاهلو اظهار کرد: تعداد اعضای کانون‌های مساجد در خدابنده ۳ هزار و ۴۳۵ نفر است که تقریباً بیش از ۷۰ درصد مساجد کانون دارند.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های شهرستان ایجاد کتابخانه در همه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است و در این راستا رایزنی‌های لازم انجام شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خدابنده در ارتباط با برخی از برنامه‌های فرهنگی برگزار شده در شهرستان نیز گفت: طی ایام تابستان برنامه‌های متعددی در حوزه فرهنگی و هنری از قبیل مسابقه کتابخوانی، نویسندگی، داستان نویسی، معرق کاری، نقاشی، خوشنویسی برگزار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط