چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
معرفی یک انیمیشن و دو کتاب کودک درباره همکاری در حل چالش‌ها

در این مطلب یک انیمیشن و دو کتاب کودک درباره دوستی و همکاری در مواجهه با چالش‌ها معرفی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا انیمیشن کوتاه «پِرِستو» "Presto" اثر استودیو پیکسار، یکی از آثار طنز و آموزنده در دنیای انیمیشن است که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. این انیمیشن به کارگردانی دوین گراوت و نویسندگی مایک ونیچ، داستانی شاد و آموزنده را روایت می‌کند که برای کودکان و نوجوانان مناسب است. داستان «پرستو» حول محور یک شعبده‌باز به نام «پرستو» و خرگوشش «بنی» می‌چرخد. پرستو در حال آماده‌شدن برای یک نمایش بزرگ است و به کلاه جادویی‌اش وابسته است. در حالی که او مشغول ترفندهایش است، بنی که از گرسنگی ناراحت است، تلاش می‌کند به هویج پنهان‌شده در کلاه دست یابد. این تلاش‌ها باعث بروز موقعیت‌های خنده‌دار و پر از تنش می‌شود که همزمان پیام‌های مهمی درباره دوستی و همکاری را منتقل می‌کند.

پس از آشنایی با انیمیشن جذاب «پرستو» و پیام‌های ارزشمند آن درباره دوستی و همکاری در مواجهه با چالش‌ها، به شما پیشنهاد می‌کنیم دو کتاب کودک نیز در این موضوع مطالعه کنید. مطالعه این کتاب‌ها به همراه تماشای انیمیشن «پرستو»، تجربه‌ای کامل از یادگیری و سرگرمی را در موضوع تقویت روابط دوستانه و روحیه همکاری در کودکان فراهم می‌آورد.

معرفی یک انیمیشن و دو کتاب کودک درباره همکاری در حل چالش‌ها

«دوستان خوب و یک فکر بکر!»

این کتاب را اینگرید شوبرت و دیتر شوبرت نوشته و تصویرگری کرده‌اند و سارا یوسف‌پور آن را به فارسی برگردانده است. انتشارات مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، این کتاب تصویری را در ۲۸ صفحه و به بهای ۱۱۰ هزار تومان چاپ کرده است.

این کتاب تصویری درباره یک روز دو دوستِ بازیگوش است که متوجه می‌شوند باهم بازی‌کردن سرگرم‌کننده‌تر و لذت‌بخش‌تر از تنهابازی‌کردن است. این دو موجود جونده کوچک، حوصله‌شان سر رفته است و پس از کمی یکه‌به‌دو، سرانجام تصمیم می‌گیرند باهم کلبه‌ای بسازند. یکی از آن‌ها به دنبال سنگ می‌رود و دیگری شاخه جمع می‌کند؛ اما هنوز کار ساختن کلبه آغاز نشده که با هم دعوایشان می‌شود! و هیچ‌کدام حاضر نیستند کوتاه بیایند و بنابراین تصمیم می‌گیرند هر یک به تنهایی کلبه خودشان را بسازند. در پی اتفاقاتی خنده‌دار، درحالی که آن دو هم‌چنان مشغول بگومگو و رجزخوانی برای یکدیگر هستند، هر دو کلبه فرو می‌ریزد و آن‌ها آسیب‌های کوچکی می‌بینند. همان‌طور که این‌جور مواقع یک دوست خوب می‌تواند ما را تسکین و دلداری دهد، آن دو نیز یکدیگر را آرام می‌کنند و ناگهان فکر بکری به ذهن‌شان می‌رسد: چرا با کمک هم یک برج نسازند؟!

معرفی یک انیمیشن و دو کتاب کودک درباره همکاری در حل چالش‌ها

«قصه‌ی واقعی مداد و پاک‌کن»

این عنوان کتابی از نشر مهرسا (واحد کودک و نوجوان انتشارات مهروماه) است که لوییز راموس و کارن کایل پاتریک آن را نوشته، جرمن بلانکو تصویرگری‌اش کرده و سیده هستی حسینی به فارسی برگردانده است. این کتاب در ۳۶ صفحه و به بهای ۴۹ هزار تومان منتشر شده است.

«قصه‌ی واقعی مداد و پاک‌کن» داستانی درباره پذیرش و همکاری است. مداد از ابتدای داستان، وسواس زیادی در طراحی دارد و عاشق این است که تمام کارهایش، به‌خصوص نقاشی را به تنهایی انجام دهد. پاک‌کن وقتی برای اولین‌بار نقاشی‌های مداد را می‌بیند، نمی‌تواند جلوی خودش را بگیرد و خط‌خوردگی‌ها و بخش‌های اضافه را پاک نکند. او معتقد است که حذف انتخابی برخی از کارهای مداد باعث بهترشدن طراحی نهایی می‌شود؛ اما مداد مخالف است. این کتاب به برداشت‌های متفاوت مداد و پاک‌کن از خلاقیت پرداخته و به آن‌ها نشان می‌دهد آثار هنری‌شان وقتی باهم کار می‌کنند، خلاقانه‌تر و زیباتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط