سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶
نگاهی به کتاب و انیمیشن «پیتر خرگوشه»

در این مطلب به معرفی انیمیشن بلند «پیتر خرگوشه» پرداخته‌ایم که در سال ۲۰۱۸ بر اساس کتابی با همین نام ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انیمیشن «پیتر خرگوشه» (Peter Rabbit) که در سال ۲۰۱۸ به کارگردانی ویل گلوک ساخته شده است، یک انیمیشن در سبک سه‌بعدی کامپیوتری، ماجراجویی و کمدی است که بر اساس داستان‌های محبوب بئاتریکس پاتر، نویسنده و تصویرگر معروف انگلیسی ساخته شده است.

داستان این انیمیشن حول محور پیتر خرگوشه، خرگوشی شجاع و ماجراجو و دوستانش شامل بنجامین خرگوشه و سه خواهرش، فلورنس، مپی و کاتری است. پیتر و دوستانش در باغ زیبای یک مرد به نام آقای مک‌گرگور زندگی می‌کنند. آقای مک‌گرگور یک باغبان سخت‌گیر است که هر بار که پیتر و دوستانش سعی می‌کنند به باغ او وارد شوند، با خشم و عصبانیت او مواجه می‌شوند.

در این انیمیشن، پیتر تصمیم می‌گیرد تا از باغ آقای مک‌گرگور غذاهایی برای خود و دوستانش به دست آورد؛ اما در طول مسیر، او با چالش‌ها و موانع مختلفی روبه‌رو می‌شود. همچنین، داستان شامل رقابتی بین پیتر و آقای مک‌گرگور است که به تدریج به یک دوستی غیرمنتظره تبدیل می‌شود.

داستان خرگوش کوچولو یا «پیتر خرگوشه» یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های تصویری کودکان است. این کتاب که نویسنده و تصویرگر آن هلن بئاتریکس پاتر است برای اولین‌بار با قطعی کوچک در سال ۱۹۰۲ به چاپ رسیده و تاکنون بارها و بارها تجدید چاپ شده و برنامه‌های تلوزیونی و نمایش‌های بسیاری نیز بر مبنای آن ساخته شده است.

نخستین ترجمه فارسی از داستان پیتر خرگوش با نام «داستان چهار خرگوش» در سال ۱۳۳۹ منتشر شد؛ اما مجموعه کتاب‌های «پیتر خرگوشه» در ایران از سوی ناشران مختلفی همچون انتشارات علمی و فرهنگی و انتشارات قدیانی به چاپ رسیده است.

نگاهی به کتاب و انیمیشن «پیتر خرگوشه»

در مورد داستان مجموعه ۱۹ جلدی «پیتر خرگوشه و دوستانش» که با ترجمه مژگان شیخی به کوشش انتشارات قدیانی منتشر شده است بیشتر بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط