سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جایزه تمدید شد

حسن علایی گفت: به احتمال زیاد دریافت کتاب‌ها و رسالات دکتری را تا پایان مهر تمدید می‌کنیم. ضمن این‌که خوشبختانه استقبال خوبی درباره ارسال مقالات شد.

حسن علایی، دبیر اجرایی جایزه پژوهشی دو سالانه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: به احتمال زیاد دریافت کتاب‌ها و رسالات دکتری را تا پایان مهر تمدید می‌کنیم. ضمن این‌که خوشبختانه استقبال خوبی از فراخوان مقالات شد. در این دوره برای نخستین بار فراخوان دریافت مقاله در جایزه پژوهشی دوسالانه سردار حاج قاسم سلیمانی قرار گرفت.

او افزود: در فراخوان امسال سرفصل‌های مقالات و موضوعات ذیل آن را مشخص کردیم. انتظار ما این بود که شاید استقبال چندانی از این بخش صورت نگیرد، اما خوشبختانه استقبال خوبی درباره ارسال مقالات صورت گرفت. به طوری که مقالات به لحاظ کمی و کیفی قابل توجه است. بر این اساس انتظار می‌رود تا پایان مهر ماه مقالات بیشتری به دبیرخانه ارسال شود.

دبیر اجرایی جایزه پژوهشی دو سالانه شهید سردار سلیمانی عنوان کرد: قرار گرفتن مقالات پژوهشی در جایزه بر این اساس بود تا افرادی که می‌خواهند در جوایزی که وجه پژوهشی دارد، شرکت کنند این فرصت و مجال برایشان ایجاد شود تا با ارسال مقالات‌شان در این رویداد فرهنگی مشارکت کنند. ضمن این‌که مقالات در سایر جوایز دفاع مقدس هم قرار بگیرد و به صورت یک قسمت عادی جوایز دربیاید و تنها گردآوری و ارزیابی کتاب‌ها ملاک نباشد.

حسن علایی گفت: از دوره نخست به این نکته توجه داشتیم که در کنار فراخوان جایزه، نشست‌های تخصصی را هم برگزار کنیم. امروز مشاهده کردم در سایر جوایز مطرح ادبی نیز نشست‌های تخصصی با تاسی از روندی که ما پیش گرفته بودیم، برگزار می‌شود. به نظرم چنین روندی را باید به فال نیک گرفت. در واقع باید با جوایز ادبی ارتباط بهتری برقرار کنیم و ابعاد مختلفی در آن طراحی شود که فقط ارزیابی کتاب محور اصلی آن نباشد.

او ادامه داد: استقبال از مقالات مورد استقبال طیف‌های مختلف پژوهشگر، دانشجو و استاد دانشگاه قرار گرفته و جالب‌تر این‌که موضوع مقالاتی به صورتی است که مسائل مهم و تازه‌ای در زمینه ادبیات پایداری در مقالات بررسی و پژهش شده است.

دبیر اجرایی جایزه پژوهشی دو سالانه شهید سردار سلیمانی بیان کرد: ما درصددیم که علاوه بر اینکه مقالات برگزیده را در اختتامیه معرفی کنیم، سایر مقالات را در یک کتاب مستقل چاپ کنیم تا مورد بهره‌برداری و مطالعه علاقه‌مندان قرار بگیرد.

حسن علایی درباره موضوعات پژوهش شده در مقالات گفت: خوشبختانه مولفان مقالات را با تمام ضوابطی که اعلام کردیم، تالیف کردند چه از حیث ورود به موضوع چه به لحاظ کمی و کیفی اصول پژوهشی تالیف مقاله را رعایت کردند. البته برخی موضوعاتی فراتر از موارد مطرح شده در فراخوان را مورد پژوهش و تالیف قرار دادند که آن مقالات را هم پذیرفتیم که در فهرست ارزیابی قرار بگیرد. در واقع نخواستیم پژوهشگران و مولفان را محدود کنیم که حتماً موضوع مقالات باید بر اساس فراخوان باشد و در غیر این‌صورت پذیرفته نمی‌شود.

پژوهشگران می‌توانند مقالات خود را در چهار محور «امام خمینی (ره) و دفاع مقدس»، «نقش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دفاع مقدس»، «نقش مردم در دفاع مقدس» و «سایر موضوعات» تا پایان مهرماه از طریق ایمیل زیر به دبیرخانه جایزه شهید سلیمانی ارسال نمایند:

jayezeshahidsoleymani@gmail.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط