جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
کتاب‌های «کلاه بافتنی» و «پروانه در باران» سروده جعفر ابراهیمی منتشر شد

کتاب‌های «کلاه بافتنی» و «پروانه در باران» گزیده‌ای از سرودهای جعفر ابراهیمی برای گروه سنی کودک و خردسال، در قالب مجموعه «قند و عسل» از سوی انتشارات مهرسا منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب‌های «کلاه بافتنی» و «پروانه در باران» دو اثر از کتاب‌های شعر مجموعه «قند و عسل»، گزیده‌ای از سرودهای جعفر ابراهیمی به انتخاب مصطفی رحماندوست هستند که به ترتیب با تصویرگری حدیثه قربان و پروین حیدری‌زاده از سوی انتشارات مهرسا منتشر و در بازار کتاب کودک و نوجوان ایران عرضه شده است.

در معرفی مجموعه «قند و عسل» از سوی ناشر آمده است: «مجموعه «قند و عسل» مجموعه‌ای از شعرهای بهترین شاعران معاصر ایرانی، برای دو گروه سنیِ خردسال و کودک است. شعرهای این مجموعه، بستری برای تجربه‌ای اصیل از شعر کودک، برای مخاطبانش فراهم آورده است. شعرها را مصطفی رحماندوست انتخاب کرده است و گروهی از بهترین تصویرگرها، حال‌وهوای خیال‌انگیزتری به شعرها بخشیده‌اند.»

کتاب‌های «کلاه بافتنی» و «پروانه در باران» سروده جعفر ابراهیمی منتشر شد

در کتاب «کلاه بافتنی» که جلد چهارم از گروه شعر خردسال مجموعه «قند و عسل» است، شعرهایی با عناوین «طناب‌بازی»، «گنجشک و گربه»، «کلاغِ برفی»، «من چه هستم»، «کاسه‌ی آش»، «دوست کوچک»، «کلاه بافتنی»، «عروسک»، «سبز» و «مامان‌بزرگ» قرار گرفته است.

در شعر «مامان‌بزرگ» از کتاب «کلاه بافتنی» می‌خوانیم:

مامان‌جونِ من

رفته اداره

من تو خونه‌ام

اون سر کاره

مامان‌بزرگم

مونده تو خونه

دراز کشیده

لالا می‌خونه

مامان‌بزرگم

خسته و پیره

به جای من او

خوابِش می‌گیره

کاشکی مامانم

بیاد دوباره

مامان‌بزرگم

بره اداره

اطلاعات بیشتر:

کتاب شعر «کلاه بافتنی» سروده جعفر ابراهیمی با تصویرگری حدیثه قربان در ۲۴ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۷۹ هزار تومان از سوی انتشارات مهرسا برای خردسالان منتشر شده است.

کتاب‌های «کلاه بافتنی» و «پروانه در باران» سروده جعفر ابراهیمی منتشر شد

در کتاب «پروانه در باران» که جلد پنجم از گروه شعر کودک مجموعه «قند و عسل» است، شعرهایی با عناوین «شوق»، «شاپرک»، «درخت»، «آشیانه»، «خدا»، «آقای باران»، «پروانه در باران»، «کنار بخاری»، «فصل کبوتر» و «فصل رنگین‌کمان‌ها» قرار گرفته است.

در شعر «شوق» از کتاب «پروانه در باران» می‌خوانیم:

شوقی دارم در قلبم

شوقی دیگر در دستم

فردا زیبا خواهد بود

فردا در آنجا هستم

فردا روزِ زیبایی است

آغازِ فصلی زیبا

فردا آغازِ مهر است

پس می‌خوابم تا فردا

خوابی در ذهنم مانده

خوابی که دیشب دیدم

با هم‌شاگردی‌هایم

می‌گفتم، می‌خندیدم

حالا آغازِ مهر است

من هم آماده هستم

شوقی دارم در قلبم

شوقی دیگر در دستم

اطلاعات بیشتر:

کتاب شعر «پروانه در باران» سروده جعفر ابراهیمی با تصویرگری پروین حیدری‌زاده در ۲۴ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۷۹ هزار تومان از سوی انتشارات مهرسا برای خردسالان منتشر شده است.

گفتنی است با اسکن‌کردن رمزینه روی جلد کتاب‌ها، خوانش شعرها با صدای مصطفی رحماندوست، به ضمیمه کتاب‌های مجموعه «قند و عسل» در دسترس شما قرار خواهد گرفت. شنیدن دکلمه شعرها با خوانش شیوا و صدای گرم و خاطره‌انگیز مصطفی رحماندوست، بستر لذت‌بخشی است که کودکان و خردسالان را با ادای درست کلمه‌ها، موسیقی آن‌ها و لحن متناسب با شعرها آشنا می‌کند. همینطور در پایان هر کتاب برای بزرگ‌ترها از اهمیت شعر برای کودکان گفته شده و درآخر، توضیحی مختصر از زندگی‌نامه شاعر هر کتاب آورده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط