شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
«جادوی خواب»؛ روایتی خیال‌انگیز از خواب برای کودکان

کتاب «جادوی خواب» اثر مهسا هدایتی از انتشارات کتاب‌های طوطی، توانسته است نشان چهار لاک‌پشت پرنده برای آثار منتشرشده در زمستان ۱۴۰۰ را کسب کند. در این مطلب به معرفی این کتاب تألیفی پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «جادوی خواب» داستانی کاملاً تصویری، جذاب و خیال‌انگیز است که هیجان و آرامش را توأمان، در قالب روایتی تصویری به مخاطب کودک منتقل می‌کند. این کتاب را می‌توان بارها و بارها با کودک تصویرخوانی کرد و هر بار هم از دل تصاویر، نکته‌ای ظریف بیرون کشید. خواندن این کتاب با کودک، تصویری آرامش‌بخش از خواب را در ذهن او تداعی می‌کند.

در معرفی این اثر از سوی ناشر آمده شده است: «بعد از خوردن شام، حالا دیگر وقت خواب است. بچه‌ها به مامان و باباها و پدربزرگ‌شان شب‌به‌خیر می‌گویند و همان‌طور که خمیازه می‌کشند از پشت میز بلند می‌شوند. ۵ تا بچه‌ی خواب‌آلود، خمیازه‌کشان به‌سمت رختخواب‌ها می‌روند. اما برداشتن نوبتی پتو و بالشت‌ها، خودش تبدیل به بازی‌ای هیجان‌انگیز می‌شود. هرکدام از بچه‌ها یک طرف رختخواب‌ها را می‌کشند تا اینکه پتویی با تصویر پلنگ از بین رختخواب‌ها بیرون می‌آید و وسط اتاق پهن می‌شود. بعد هم یک پتوی آبی‌رنگ بزرگ و یک پتوی سبزرنگ که شبیه جنگلی پردرخت است. حالا پتوها کنار همدیگر توی اتاق پهن شده‌اند؛ برکه‌ای آبی وسط جنگلی بزرگ و پلنگی که توی جنگل پرسه می‌زند! بچه‌ها توی آب برکه آب‌بازی می‌کنند، اما همان موقع یکی از بچه‌ها پایش لیز می‌خورد و وااای دارد غرق می‌شود. نمی‌شود همین‌طوری ایستاد و نگاه کرد که! نکند «جادوی خواب» کار دست‌شان بدهد. بچه‌ها برای نجات دادن دوست‌شان باید کاری بکنند. چهارتا بچه به ردیف پشت یکدیگر را می‌گیرند و با انداختن پارچه‌ای گره‌زده توی آب تلاش می‌کنند دوست‌شان را از توی آب دربیاورند. به نظر شما، آن‌ها موفق می‌شوند یا نه؟ اصلاً پلنگ توی جنگل خطرناک است یا قرار است با بچه‌ها هم‌بازی شود؟»

«جادوی خواب»؛ روایتی خیال‌انگیز از خواب برای کودکان

اطلاعات بیشتر:

کتاب‌های طوطی (واحد کودک و نوجوان انتشارات فاطمی)، کتاب تصویری «جادوی خواب» را که مهسا هدایتی نوشته و تصویرگری کرده است، در ۳۲ صفحه و به بهای ۱۵۵ هزار تومان برای مخاطبان بالای سه سال منتشر کرده است. این اثر به فهرست چهل‌وچهارم لاک‌پشت پرنده راه یافته و نشان «۴ لاک‌پشت پرنده زمستان ۱۴۰۰» را دریافت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط