شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶
فراخوان دومین جشنواره ادبی شکرستان

دبیرخانه دومین جشنواره ادبی شکرستان (شعر و داستان کوتاه) با فراخوانی سراسری از شاعران و نویسندگان دعوت کرد تا با نگاهی نو و خلاقانه، به دنیای شیرین صنعت نیشکر سفر کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا به نقل از دبیر اجرایی جشنواره ادبی شکرستان، دبیرخانه دومین جشنواره ادبی شکرستان (شعر و داستان کوتاه)، با فراخوانی سراسری از شاعران و نویسندگان دعوت کرد تا با نگاهی نو و خلاقانه، به دنیای شیرین صنعت نیشکر سفر کنند. این رویداد ادبی، فرصتی است تا هنرمندان با خلق آثاری بدیع، به معرفی ظرفیت‌ها و زیبایی‌های صنعت نیشکر پرداخته و روایتی ماندگار از این صنعت را به یادگار بگذارند.


دبیر اجرایی چهارمین جشنواره ملی شکرستان، با اعلام خبر انتشار دومین دوره جشنواره ادبی شکرستان، از شاعران و نویسندگان سراسر کشور دعوت کرد تا آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.


دکتر ولید آلبوناصر با بیان اینکه این رویداد ادبی با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار می‌شود، آن را گامی مهم در جهت حمایت از جامعه هنری و همچنین معرفی ظرفیت‌های صنعت نیشکر دانست.


وی همچنین با اشاره به موفقیت چشمگیر نخستین دوره این جشنواره، ابراز امیدواری کرد که با استقبال گسترده‌تر نویسندگان و شاعران سراسر کشور، شاهد رشد و توسعه روزافزون این رویداد ادبی باشیم که نمادی از پیوند هنر و صنعت است.


دبیر اجرایی چهارمین جشنواره ملی شکرستان، در ادامه به تشریح گستره جغرافیایی آثار ارسالی در سال گذشته پرداخت و اعلام کرد که پس از خوزستان به عنوان قطب اصلی این رویداد، بیشترین آثار ارسالی از استان‌های هرمزگان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، فارس، اصفهان، تهران، البرز، اردبیل، لرستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و گیلان بود.


بر اساس فراخوان منتشر شده، دومین دوره جشنواره ادبی شکرستان با موضوعاتی متنوع از جمله نیشکر، خوزستان شکّرین و ظرفیت‌های صنعت نیشکر، در سه بخش شعر، داستان کوتاه و ادبیات کودک و نوجوان به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی برگزار می‌شود.


علاقه‌مندان می‌توانند با توجه به شرایط اعلام شده در فراخوان، آثار خود را در قالب شعر و داستان کوتاه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
وبگاه دریافت آثار: shekarestan1403.ir ·

پست الکترونیکی جشنواره: sugarcaneliterature@gmail.com ·

شبکه‌های مجازی (ایتا و واتساپ): ۰۹۱۷۸۳۲۷۴۴۰ ·

شماره تماس هماهنگی: ۰۹۳۸۸۷۵۸۲۲۰۹

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها