جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۲
«شهر کتاب»؛ اولین فروشگاه چندمنظوره فرهنگی استان ایلام

ایلام- شهر کتاب ایلام، اولین فروشگاه فرهنگی و چند منظوره استان ایلام است که در کنار تنوع بسیار زیاد کتاب‌های بزرگسال و کودک، اقلام فرهنگی، نوشت‌افزار، بازی‌های فکری، صنایع دستی، قلم و کتاب نفیس را به مخاطب ارئه می‌کند.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): شکیبا عزیزبیگی، مدیر شهر کتاب ایلام، متولد سال ۱۳۶۸ در ایلام است و تحصیلات دانشگاهی‌اش را در رشته بیولوژی تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داده و به مدت ۶ سال در دانشگاه و مدارس به تدریس مشغول بوده است. سال ۱۳۹۹ ایده تاسیس شعبه شهرکتاب در ایلام به ذهنش خطور کرد که پس از یک سال تحقیق، مطالعه، امکان‌سنجی، گذراندن دوره‌های آموزشی مدیریت و برگزاری جلسات متعدد با مسئولان موسسه شهر کتاب سرانجام در ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۰ «شهرکتاب ایلام» در مکانی مناسب به طور رسمی و با حضور مسئولان استانی افتتاح کرد.

«شهر کتاب»؛ اولین فروشگاه چندمنظوره فرهنگی استان ایلام

عزیزبیگی گفت: با توجه به اینکه شهر کتاب، اولین هایپرفرهنگی در استان ایلام بود که در کنار تنوع بسیار زیاد کتاب‌های بزرگسال و کودک، اقلام فرهنگی همچون: نوشت‌افزار، بازی‌های فکری، صنایع دستی، قلم و کتاب نفیس را به مخاطب ارائه می‌کرد، خیلی زود مورد استقبال مردم قرار گرفت؛ همین امر باعث ایجاد انگیزه مضاعف شد تا برای پیشرفت و گسترش شهرکتاب با سرعت بیشتری قدم برداریم.

او ادامه داد: پس از گذشت دو سال و هشت ماه از افتتاح این مجموعه مفتخریم که با داشتن بیش از ۲۰ هزار عنوان کتاب بزرگسال، نوجوان و کودک و همچنین تأمین کالاهای فرهنگی متنوع و باکیفیت بزرگترین فروشگاه فرهنگی خصوصی در استان بوده و هر روز پذیرای طیف وسیعی از فرهیختگان باشیم.

مدیر شهر کتاب ایلام ادامه داد: مجموعه شهر کتاب در سراسر کشور علاوه بر فروش کتاب و سایر اقلام مرتبط، همواره به عنوان محلی برای برگزاری جلسات فرهنگی و ادبی شناخته شده و پذیرای ادیبان و فرهیختگان زیادی بوده. ما نیز در شهر کتاب ایلام به پیروی از این رسم نیکو، همواره در تلاش بوده‌ایم که جلساتی فاخر و وزین و به دور از کلیشه و تکرار برگزار کنیم.

او ادامه داد: در همین راستا میزبان بزرگان و اندیشمندان، شاعران و نویسندگان هم‌استانی همچون: بهروز یاسمی، جلیل بهادری، جلیل صفربیگی، فرهاد شاهمرادیان، حسین شکربیگی، ظاهر سارایی، بهروز سپیدنامه و… همچنین افراد تاثیرگذار در سطح کشور مانند نعمت‌الله فاضلی و مریوان حلبچه‌ای مترجم آثار کردی بوده‌ایم.

«شهر کتاب»؛ اولین فروشگاه چندمنظوره فرهنگی استان ایلام

رشد جوامع نسبت مستقیم با میزان مطالعه دارد

عزیزبیگی با تاکید بر اهمیت مطالعه در جامعه گفت: بی‌شک رشد و بالندگی در یک جامعه نسبت مستقیمی با میزان مطالعه افراد آن جامعه دارد. معرفی کتاب‌های مفید و متناسب با نیازهای روز به ویژه برای نوجوانان و جوانان با روش‌های متناسب با سلیقه از جمله مواردی است که در شهرکتاب توجه ویژه‌ای به آن شده است.

وی ادامه داد: از طرفی با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و افزایش هر روزه قیمت کتاب، راه‌اندازی باشگاه مشتریان و اعمال تخفیف به مناسبت‌های مختلف برای تسهیل خرید کتاب صورت گرفته است.

این فعال فرهنگی ادامه داد: در حال حاضر استفاده بدون آموزش، نامناسب و بیش از حد از فضای مجازی باعث بروز ابتذال رفتاری و گفتاری در بین اکثر نوجوانان و حتی کودکان شده، از طرفی جذابیت‌های این فضا و بیان مطالب به صورت خلاصه و کوتاه فاصله معنی داری را میان انسان معاصر و کتاب به وجود آورده است. در چنین شرایطی متقاعد کردن مخاطب به خرید کتاب کاری بسیار دشوار است.

«شهر کتاب»؛ اولین فروشگاه چندمنظوره فرهنگی استان ایلام

تیمی ۱۰ نفره و فعالیتی ۱۲ ساعته در روز!

ما به عنوان یک تیم ۱۰ نفره در مجموعه شهرکتاب ایلام به کمک تجربه ۳۰ ساله مدیران ارشد این مجموعه، در تلاشیم با فراهم کردن محیطی زیبا و آرام، بازبودن فروشگاه حدود ۱۲ ساعت در طول روز، استفاده از نیروهای متخصص و آموزش دیده، ایجاد محیطی برای مطالعه، فروش محصولات فرهنگی به روز با قیمت مناسب و فراهم کردن کتب متنوع و با اصالت شوق خرید و خواندن کتاب را در همشهریان عزیزمان بیدار کنیم.

«شهر کتاب»؛ اولین فروشگاه چندمنظوره فرهنگی استان ایلام

«شهر کتاب»؛ اولین فروشگاه چندمنظوره فرهنگی استان ایلام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها